میرگلوبیات: اگر نواقص برطرف نشود، وزیر راه‌ باید پاسخگو باشد

ب گزارش مرکزی دیلی، شهلا میرگلوبیات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، با اشاره کشته و زخمی شدن ۲۲ نفر از هموطنان‌مان در روزهای اخیر در آزادراه ساوه همدان، افزود: این آزادراه توسط بخش خصوصی احداث و نگهداری و برطرف کردن نواقص فنی آن نیز برعهده آن است.

 

وی بیان کرد: احداث این آزادراه نقش مهمی در روان‌سازی ترافیک در این محور داشته و برای کشور بسیار مهم و حیاتی به شمار می‌رود.

 

وی اضافه کرد: متأسفانه به جای اینکه این آزادراه بتواند به مسیری ایمن برای مسافران تبدیل شود هر از گاهی شاهد حوادث دلخراش و مرگباری هستیم که بخشی از آن به نواقص فنی موجود در آزادراه برمی‌گردد.

 

وی ادامه داد: در همین رابطه در نوزدهم آبان‌ماه سال جاری در تذکری کتبی در مجلس به مقام عالی وزارت راه‌وشهرسازی به وجود مشکلات فنی در مسیر آزادراه ساوه همدان پرداخته شد.

 

وی اظهار کرد: در ماه گذشته نیز با دعوت از معاون وزیر راه‌وشهرسازی به شهرستان ساوه ضمن بازدید از این آزادراه، نواقص آن مطرح شد و خطراتی که مسافران در این مسیر با آن مواجه می‌شوند بازگو شد.

 

نماینده مردم ساوه زرندیه اضافه کرد: متأسفانه با وجود تمامی اقدامات انجام شده، هنوز هیچ گام مؤثری در خصوص برطرف شدن نواقص و لحاظ کردن نکات ایمنی در این محور برداشته نشده و متأسفانه شاهد حادثه دلخراش چند روز گذشته در این محور بودیم که اینجانب به بازماندگان این سانحه تسلیت عرض می‌کنم.

 

وی خواستار تسریع در برطرف شدن نواقص توسط مسئول نگهداری آزادراه ساوه – همدان شد و از دستگاه قضایی نیز خواست با بررسی دقیق موضوع، اقدام قضایی را در خصوص علل به وجود آمدن این سانحه انجام دهد.

 

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط پیش آمده، هیچگونه سهل‌انگاری از سوی مسئولان این آزادراه قابل بخشش نیست.

 

وی افزود: وزارت راه‌وشهرسازی نیز باید هر چه سریع‌تر مشکلات فنی این آزادراه را بررسی و برطرف کند تا دیگر شاهد چنین حوادث مرگباری نباشیم.

 

میرگلوبیات خاطرنشان کرد: نظارت دقیق توسط وزارت راه‌وشهرسازی به این محور با توجه به تردد بالای خودروهای سبک و سنگین الزامی است و در صورت برطرف نشدن نواقص فنی و عدم نظارت دقیق، وزیر راه‌وشهرسازی باید در مجلس پاسخگو باشد.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.