آب شرب استان مرکزی از نظر کیفی مطلوب است

به گزارش مرکزی دیلی، عبدالرضا خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: با توجه به کیفیت مطلوب آب شرب استان مشترکان از آب تولیدی آب‌ شیرین‌کن‌های سطح شهرها استفاده نکنند.

وی تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد آب شرب شهر اراک از سد کمال صالح تامین می‌گردد و مابقی آب مورد نیاز شهر از چاه‌های آب موجود که کیفیت مطلوب دارند تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی یادآور شد: در سال گذشته به طور متوسط ۶۵ درصد آب شرب مورد نیاز شهر اراک از سد کمال صالح تامین می‌شد که در سال جاری به دلیل خشکسالی و کاهش بارندگی مقدار آب را به ۵۰ درصد کاهش دادیم.

خلیلی با بیان اینکه ذخیره آب سد کمال صالح در فصل زمستان می‌تواند صددرصد از آب شرب مورد نیاز اراک را تامین کند، اضافه کرد: در فصل تابستان و در اوج مصرف آب نیز در صورتی که حجم ذخیره سد افزایش یابد و صرفه‌جویی در مصرف آب صورت گیرد این امکان محقق خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه آب شرب شبکه‌های توزیع استان بر اساس آزمایشات مطابق با استاندارد است، افزود: در هشت ماه سال جاری ۲ هزار و ۹۸۹ مورد آزمون HPC و ۲ هزار و ۹۳۶ مورد آزمون باکتریولوژی بر روی شبکه‌ها و مخازن ذخیره آب با مطلوبیت ۱۰۰ درصد و ۴۱ هزار و ۵۷ مورد آزمون سنجش کلر باقی‌مانده بر روی شبکه‌های آبرسانی با مطلوبیت ۹۹.۴۲ درصد و ۷ هزار و ۱۲۰ فقره آزمون‌های فیزیکی و شیمیایی بر روی منابع، شبکه‌ها و مخازن ذخیره آب انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی خاطرنشان کرد: این آزمون‌ها به طور مستمر برای اطمینان از سلامت و بهداشت آب شرب شهری انجام می‌شود و آزمایشگاه مرکزی این شرکت علاوه بر کسب گواهینامه بین‌المللی ۱۷۰۲۵ دارای گواهینامه آزمایشگاه معتمد از سازمان حفاظت محیط زیست نیز است.

خلیلی بیان داشت: در هشت ماه سال جاری ۹۰۲ کیلومتر شبکه آبرسانی، ۱۱۱ کیلومتر خطوط انتقال آب و ۷۷ هزار و ۲۵۰ متر مکعب مخزن ذخیره آب شست‌وشو و گندزدایی و ۶۴۷ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب شست‌وشو و ۳۴ هزار و ۱۹ منهول فاضلاب نیز سمپاشی شده است.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی جلب رضایت مشترکان و ارائه خدمات به صورت غیرحضوری به مشترکان است، از استقرار سامانه‌های نرم‌افزاری شامل سامانه‌ها و نرم‌افزارهای مشترکان و بهره‌برداری و نرم‌افزارهای مالی و منابع انسانی در این شرکت خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی ادامه داد: استقرار و بهره‌برداری از سیستم تعمیرات نگهداری و پیشگیرانه، سامانه تله‌مترینگ و مرکز اسکادا، سیستم مدیریت آزمایشگاه، سیستم جمع‌آوری آمار و اطلاعات، سامانه پیام کوتاه به منظور ارتباطات درون سازمانی و…  از جمله اقدامات این شرکت در راستای خدمات رسانی مطلوب‌تر به مشترکان خود است.

خلیلی گفت: این شرکت در سال گذشته موفق به کسب رتبه برتر در پاسخگویی به شکایات و اعلامات سازمان بازرسی شده و توانسته رتبه دوم را در بخش کنترل کیفیت آب در بین شرکت‌های آب و فاضلاب شهری گروه ب کسب کند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.