آغاز ساخت بیمارستان ولیعصر(عج) اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک حسن طاهراحمدی ظهر امروز در نشست کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان مرکزی اظهار کرد: برای اجرای این طرح بیش از یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که ۶۰ میلیارد ریال از این اعتبار توسط دانشگاه علوم پزشکی استان، ۸۰ میلیارد ریال اعتبارات ملی، ۳۰۰ میلیارد ریال توسط معاونت راهبردی استان، ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و ۳۰۰ میلیارد ریال از محل فروش خوابگاه حضرت معصومه(س) تامین خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر سند خوابگاه حضرت معصومه(س) در اختیار بانک صادرات قرار دارد که در پی مذاکرات انجام شده در آینده این سند به دانشگاه شهید بهشتی و سپس به دانشگاه علوم پزشکی استان واگذار خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه ۴۰ درصد از بار مراجعات بیماران در بیمارستان ولیعصر(عج) است، تصریح کرد: فرسوده بودن مراکز درمانی در استان اجرای طرح تحول نظام سلامت را در این استان با مشکلات متعددی مواجه کرده است که امیدواریم با بهره‌برداری از ساختمان جدید بیمارستان ولیعصر(عج) اراک شاهد کاهش نارضایتی شهروندان از پذیرش بیماران در بیمارستان کنونی باشیم.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۵۰ تخت اورژانس و ۵۷ تخت بستری در بیمارستان ولیعصر(عج) وجود دارد که به دلیل مرجعیت این بیمارستان در بیشتر مواقع مورد اشغال بیماران قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به تشکیل مجمع خیرین سلامت استان مرکزی گفت: امید می‌رود با کمک خیرین سلامت بتوانیم ساختمان جدید این بیمارستان را به بهره‌برداری برسانیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.