سرپرست دانشگاه پزشکی خواستار تامین اعتباربیمارستان ولیعصر(عج)اراک شد

به گزارش مرکزی دیلی، دکتر «حسن طاهراحمدی» عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیمارستان ولیعصر (عج) به عنوان مرکز مادر تخصصی مراجعات پزشکی و اورژانس اراک جایگاه ویژه ای را در خدمات درمانی مردم استان مرکزی و استانهای همجوار دارد که به دلیل فرسودگی و پراکندگی فضا و امکانات با معضلات جدی مواجه است.

وی اظهار کرد: نوسازی این بیمارستان که در قالب سفرهای استانی دولت دهم در سالهای قبل تصوب شده ، همچنان بلاتکلیف مانده و با پیشرفت فیزیکی حدود ۱۰ درصد به عنوان یکی از مطالبات جدی حوزه بهداشت و درمان استان مطرح است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: نوسازی این بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی در ۱۳ طبقه پیش بینی شده که در مصوبات سالهای قبل اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریالی برای آن پیش بینی شده بود و با وضعیت تورم، اعتبار مورد نیاز چندین برابر بیشتر شده است.

دکتر طاهراحمدی اضافه کرد: پیشنهادی مبنی بر فروش بخشی از زمین این بیمارستان و سرمایه گذاری در تکمیل و ساخت آن از سوی وزارت بهداشت و درمان شده است که نیاز است با حضور مدیران ارشد اجرایی استان علمی بودن این پیشنهاد در بوته نقد قرار گیرد.

وی یکی از چالشهای مهم دانشگاه علوم پزشکی اراک را کسری بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی این دانشگاه دانست و گفت: حدود ۳۰ میلیارد تومان از این کسری بودجه مطالبات پرسنلی و رفاهی است و مابقی مربوط به امور جاری، تامین دارو و تجهیزات مراکز بهداشتی و درمانی است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: قول مساعد تامین بخشی از بدهی ها در آینده نزدیک توسط دولت داده شده و امید است که با تزریق هرچه سریعتر این اعتبارات، رضایتمندی پرسنلی فراهم و چرخه کاری بهداشت و درمان استان تسهیل شود.

دکتر طاهراحمدی خاطرنشان کرد: یکی از بخشهای مهم در دانشگاه علوم پزشکی توجه به توسعه آموزشی و افزایش رشته های تحصیلی است که هم اینک این دانشگاه با وجود داشتن مجوز دانشکده های دندانپزشکی و توانبخشی به دلیل کمبود فضا با مشکلات زیادی مواجه است و انتظار می رود مسوولان استانی در این حوزه دانشگاه را یاری دهند

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.