سلامت اجتماعی از حفظ قداست خانواده ناشی می شود

به گزارش مرکزی دیلی، «غلامرضا فتح آبادی» روز یکشنبه به مناسبت روز ملی خانواده (۱۵ دی ماه) در گفت وگو با ایرنا افزود: خانواده کانون شخصیت سازی و رشد فردی، محیط اجتماعی شدن و اخلاقمداری است و کارکردهای آن را هیچ نهاد دیگری نمی تواند عهده دار باشد.

وی اظهار کرد: در اصول دهم، بیستم و بیست و یکم قانون اساسی به دلیل اهمیتی که الگوی حکومتداری اسلامی ایران نسبت به حقوق و اخلاق دارد در خصوص خانواده مسائلی مطرح شده و باید از این اصول مترقی به بهترین شکل در ترمیم گسست در روابط خانوادگی و تقویت و تحکیم این نهاد باارزش بهره گرفته شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری استان مرکزی بیان کرد: رشد آمار طلاق، رغبت نداشتن زوجهای جوان به فرزندآوری وافزایش سن ازدواج از آسیبهای جدی است که باید با برنامه های کارامد و موثر در جهت مهار آن گام برداشت.

فتح آبادی، تنظیم رفتارجنسی و زاد و ولد، مراقبت و محافظت از کودکان و سالمندان ، اجتماعی کردن فرزندان، تثبیت جایگاه و منزلت اجتماعی اعضا و ایجاد امنیت اقتصادی را از کارکردهای نهاد خانواده دانست و گفت: این نهاد درکار سایر بخشها تاثیر دارد و می تواند اهداف تعالی و توسعه جامعه انسانی را تضمین کند.

وی خاطرنشان کرد: الگوی مداخله فرهنگی در طلاق برای نخستین بار در کشور سال گذشته در اراک اجام شد که توانست از روند افسارگسیخته این آسیب پیشگیری کند و تداوم و گسترش آن به سایرشهرستاهای استان امری ضروری است.

مدیرکل دفترامور اجتماعی استانداری استان مرکزی یادآور شد: در این سند، برنامه آموزش و مشاوره به عنوان محور کلیدی هدفگذاری شد که با استفاده از ابزار آموزش مهارت زندگی، انتخاب ۱۵ روستای هدف بدون طلاق ، مشاوره اجباری پیش از ثبت طلاق، تکیه بر شناخت و رفع طلاقهای عاطفی درون خانواده ، حل مشکلات پنهان جنسی زوجین و کارگاه های کشوری و استانی با حضور اساتید مجرب، اجرایی شد..

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.