برگزاری همایش شهرداران کلانشهر ها، مراکز استان ها در ساوه

به گزارش مرکزی دیلی، کامران جوادی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به افزایش جمعیت شهر ساوه اظهار کرد: مدت زمان کوتاهی است که جمعیت شهر ساوه با توجه به درصد مهاجر پذیری بالا و رشد و توسعه از مرز ۲۰۰ هزار نفر فراتر رفته و به همین دلیل بود که تعداد اعضای شورای اسلامی در انتخابات ۲۴ خرداد ماه از ۷ نفر به ۱۳ نفر افزایش یافت.

وی افزود:‌ شهر ساوه دارای قدمت چند هزار ساله با مردمانی بزرگ و محب اهل بیت و فرهنگ دوست است و دارای قطب بزرگ صنعتی و کشاورزی است و از نظر موقعیت جغرافیایی در مجاورت ام القرای جهان اسلام و پایتخت مذهبی ایران شهر مقدس قم و پایتخت سیاسی کشور تهران بزرگ و در مسیر شاهراه مواصلاتی شمال به جنوب و ‌شرق به غرب ایران واقع شده و به همین دلیل دارای شرایط خاص و ویژه است.

شهرداری ساوه تصریح کرد: پیش نویس قانون جامع مدیریت شهری از سال ۱۳۸۹ آماده شده که پیگیری و تصویب و اجرایی کردن آن خواسته همه شهرداران است و می توان مشکلات را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

وی با اشاره به دیگر مشکلات گفت: توجه به علم شهرسازی و برنامه ریزی شهری در اداره کردن شهرداری ها به صورت علمی که هم اکنون در اکثر کشورهای توسعه یافته در حال انجام است و پیشرفت قابل توجهی داشته اند و در صورت توجه می تواند شهرهای ایران عزیز را  در مسیر پیشرفت چشمگیر قرا دهد و به طور یقین مدیریت سنتی در شرایط کنونی به هیچ وجه پاسخگو نیست.

جوادی افزود: در علم شهرسازی، شهر به یک موجود زنده تشبیه شده بدین معنی که شهر دارای کالبد و روح است در حالیکه در اکثر برنامه های شهرسازی که پیشتر شهرداران  و روسای شوراهای اسلامی به آن بها دادند پیشرفت جنبه کالبدی شهر مد نظر بوده در حالی‌که روح و جان شهر مغفول مانده بود و جای بسی تاسف است که شهرهایی همچون ساوه با آن پیشینه تاریخی به دلیل توجه نکردن مسئولان نه تنها به جنبه روح و جان شهر توجهی نشده بلکه به کالبد آن نیز آنطور که باید و شاید پرداخته نشده و هم اکنون مصمم هستیم با تمام توان و با بهره گیری از نخبگان و پیشنهادات سازنده ایشان ساوه را بسازیم و به هر دو جنبه بپردازیم و برای تحقق این امر نیازمند اعتبار ویژه ای هستیم.

وی تصریح کرد: شهر ساوه جزء معدود شهرهایی است که متاسفانه به دلیل عدم توجه و برنامه ریزی مدیران به صورت افقی رشد کرده و این امرمنجر به شکل گیری مناطق حاشیه نشین و اسکان غیر رسمی و افسار گسیخته شده و مشکلات زیادی را سبب شده و علیرغم اینکه مدت زمان کوتاهی است که طرح تفضیلی به تصویب رسیده اما به ناچار مجبور به بازنگری آن شدیم و بنابراین برای ساماندهی و خدمات رسانی به نقاط ذکر شده نیازمند بودجه و اعتبار ملی و استانی هستیم.

شهرداری ساوه با اشاره به ضروری بودن ساماندهی حمل و نقل عمومی گفت: متقاضی حمایت دولت تدبیر و امید با اعطاء تسهیلات کم بهره، ‌اختصاص ماشین آلات عمرانی، ‌تقویت ناوگان حمل و نقل درون شهری با تخصیص اتوبوس های واحد هستیم.

وی افزود: پرداخت مالیات توسط سازمان های وابسته به شهرداری در حال حاضر به یک معضل تبدیل شده و خواهان معافیت سازمان ها از پرداخت مالیات هستیم.

جوادی تصریح کرد: در نظر است با توجه به اخذ مجوز از وزارت محترم کشور در اوایل سال آینده نسبت به ایجاد مناطق ۱ و۲ در ساوه اقدام کنیم که نبود نیروی انسانی متخصص یکی از مسایل و مشکلات پیش رو است لذا تسهیل و صدور مجوز جهت جذب سریع نیرو می تواند یاریگر شهرداری در این زمینه باشد.

وی با اشاره به مشکلات ترافیکی ساوه گفت: به دلیل سنتی عمل کردن مدیران در گذشته و عدم اراده در اجرای طرح های عظیم عمرانی متاسفانه شهر ساوه از داشتن پل های غیر هم سطح و پارکینگ های طبقاتی محروم است و هم اکنون وجود گره های ترافیکی مردم را دچار مشکل کرده و از طرفی به خاطر رشد افقی شهر جاده های کمربندی قدیم در داخل شهر قرار گرفته اند و در حال حاضر احداث کنار گذر یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و با این اوصاف اراده جدی در مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر شکل گرفته که درنظر است با کمک و مساعدت دولت و با جذب سرمایه گذار پروژه های مورد نیاز را اجرا کنیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.