خطبه های نماز جمعه دیروز اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر ، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خبطه های نماز جمعه در مصلی اراک افزود: پزشکان ایرانی به پیشرفت‌های خوبی در پزشکی دست یافته است اما در رابطه با کمبود دارو مشکلاتی در کشور وجود دارد که باید پزشکان و مسئولین واردات و تولید این داروهای کمیاب را برای بیماران نیازمند حل کنند.

وی ضمن درخواست از وزیر بهداشت برای رسیدگی به مشکلات دارو و درمان مردم اظهارداشت: شغل پزشکی عبادت است و این قشر باید همه تلاش خود را برای درمان بیماران به ویژه بیماران صعب العلاج به کار گیرند و از هیچ کوششی دریغ نکنند.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه در اسلام نجات جان یک نفر ولو غیر مسلمان عبادت محسوب می شود اضافه کرد: اسلام برای پزشک و افرادی که در راستای نجات جان دیگران تلاش می کنند اهمیت و ارزش ویژه ای قائل شده و این افراد باید قدر خود را بدانند.

حل مشکلات کشور نیازمند وحدت مسئولان است

وی با بیان اینکه دولت جدید باید در راستای عملیاتی کردن وعده های خود تلاش کند، اضافه کرد: حل مشکلات کشور از جمله مسائل اقتصادی نیازمند وحدت مسئولان است.

امام جمعه اراک خاطر نشان کرد: مسوولان نظام باید وحدت یکدیگر کمک کنند تا مشکلات داخلی از جمله مسائل اقتصادی کشور را حل و در بعد بین المللی نیز عزت، کرامت، عظمت، سربلندی و صلابت نظام را حفظ کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اوضاع جهان اسلام و کشورهای اسلامی گفت: مصر باید با توجه به موقعیت فعلی از تفرقه خودداری کنند و با وحدت اجتماعی بهترین اقدامات را انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: نکته ای که در خصوص انقلاب مردم مصر باید مورد توجه قرار گیرد توجه به خواست و اراده مردم است و دولت های خارجی باید از دخالت های خود دست بردارند.

وی با یادآوری صدور حکم آزادی دیکتاتور مصر عنوان کرد: این اقدام ضربه بزرگی به انقلاب این کشور بود و در صورت آزادی حسنی مبارک مصر بازگشت به عقب می کند.

همه ما مسلمانان به فکر دنیای اسلام ودین اسلام باشیم

وی با تاکید بر اینکه باید همه ما مسلمانان به فکر دنیای اسلام ودین اسلام باشیم اظهارداشت: امروز اسلام دشمنان زیادی دارد از جمله سلفی‌ ها و تکفیری ها که دست به کشتار بی رحمانه می زنند و این مشکلات وظیفه‌ خطیری را بر عهده علما و دانشمندان جهان اسلام برای مباذزه با این خطرها قرار داده است.

امام جمعه اراک تاکید کرد: مسلمانان نباید اجازه دهند عده‌ای افراد تندرو به نام وهابی و تکفیری شیعیان را به خاک و خون کشیده و همه را به نفع اسرائیل غاصب به جان هم بیاندازند.

وی با اشاره به وقایع سوریه خاطر نشان کرد: کسانی که در سوریه دست به کشتار شیعیان می‌زنند باید بدانند تمام اقدامات وحشیانه آنان در تاریخ ثبت می‌شود، و آیندگان کسانی را که امروز مسلمانان بی‌گناه را در کشورهایی چون مصر و سوریه می‌کشند محکوم خواهند کرد.

دری نجف‌آبادی تاکید کرد: دولت یازدهم همسو با علمای ایرانی نباید اجازه دهد مسلمانان در کشورهای همسایه به دست دشمنان اسلام کشته شوند، دولت یازدهم باید جلوی کشتار مسلمانان و غیر مسلمانان بی‌گناه را بگیرد.

گفتنی است اشاره به هفته دولت و سالروز شهادت شهید رجایی و شهید باهنر، ایام ارتحال آیت‌الله العظمی بروجردی، شهادت حمزه سید‌الشهدا عموی پیامبر و شهدای جنگ بدر و ارتحال حضرت عبدالعظیم حسنی از دیگر محورهای سخنرانی خطیب جمعه اراک بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.