آغاز واگذاری فاز توسعه شهرک صنعتی محلات به متقاضیان

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی، حامد یحیی اظهار کرد: شهرک صنعتی محلات به دلیل نزدیکی به معادن غنی سنگ از بدو تأسیس مورد استقبال واحدهای سنگبری قرار گرفت و در سال ۹۰ زون مربوطه در این شهرک اشباع شد.

وی تصریح کرد: به همین دلیل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی فاز توسعه را در دستور کار قرار داد و پس از طی روال اداری و ارزیابی زیست محیطی، طراحی اولیه این فاز به منظور واگذاری به متقاضیان آغاز شد.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی افزود: تعدادی متقاضی برای دریافت زمین در این فاز ثبت‌نام کرده‌اند که بر اساس مصوبه هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی واگذاری بر اساس تاریخ جواز تأسیس به این متقاضیان صورت می‌گیرد.

یحیی در خصوص برخی مباحث مطرح شده در خصوص وجود زمین در شهرک و عدم واگذاری از سوی شرکت تصریح کرد: طراحی هر شهرک صنعتی بر اساس دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌ها باید دارای زون‌های استاندارد و گروه‌های تعریف شده صنعتی باشد.

وی ادامه داد: ممکن است زمین در زون فلزی یا زون نساجی شهرک موجود باشد، ولی نمی‌توان همه زون‌ها را به استقرار سنگبری اختصاص داد، در این صورت توازن و تنوع صنعتی در شهرک دست خوش تغییر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی اضافه کرد: هر شهرستان نیاز به صنعت‌های مختلف دارد و نمی‌توان به صورت تک بعدی به این قضیه نگاه کرد.

یحیی گفت: با توجه به پیگیری‌های نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی و استاندار مرکزی تعدادی از زمین‌های واقع در زون‌های نساجی و غذایی با نظر سازمان محیط زیست استان مرکزی به زون‌های غیر فلزی به منظور استقرار واحدهای سنگبری اختصاص یافته است.

وی در خصوص نقل و انتقال‌های غیر قانونی که به واسطه نبود زمین در این شهرک صورت می‌پذیرد، افزود: متقاضیان باید توجه داشته باشند که هرگونه نقل و انتقال زمین در شهرک‌های صنعتی باید با هماهنگی شرکت شهرک‌های صنعتی و بر اساس آیین‌نامه‌های مربوطه صورت گیرد و عدم توجه متقاضیان به این موضوع می‌تواند مشکلات قانونی مختلفی به وجود آورد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.