اجرا طرح‌های بهبود و اصلاح در مراتع استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، حمیدرضامرادی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، اظهار داشت: حدود دو میلیارد و ۶۴۵ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی برای طرح‌های بهبود و اصلاح مراتع در نظر گرفته شده که از این میزان ۲۶ درصد تاکنون تخصیص یافته است.

وی افزود: این میزان اعتبار در صورت تحقق تا پایان سال، در طرح‌های اجرایی شامل عملیات بیولوژیک، بیومکانیک، مدیریت مرتع و حفاظت و قرق هزینه خواهد شد.

مرادی بذرکاری و بذرپاشی، قرق مراتع، تبدیل دیم‌زارهای کم‌بازده به کاشت علوفه، ذخیره نزولات آسمانی، ساخت آبشخور‌های بهداشتی و کاشت نهال‌های مرتعی را جزو  فعالیت‌های این بخش عنوان کرد.

وی ادامه داد: با توجه به سطح بیش از دو میلیون و ۱۲۰ هزار هکتاری مراتع استان، ضرورت تخصیص اعتبارات بیشتری برای اصلاح و احیا مراتع مهم است.

مرادی همچنین از نظارت بر برداشت محصولات فرعی مرتعی خبر داد و اضافه کرد: استان مرکزی با داشتن گونه‌های متنوعی از محصولات فرعی و گیاهان دارویی می‌تواند در این زمینه به عنوان استان پیشرو باشد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی بر لزوم اقتصادی کردن مرتع برای بهره‌برداران تأکید کرد و گفت:توجه به مدیریت مراتع در قالب طرح‌های مرتع‌داری می‌تواند، ظرفیت بهره‌برداری از مراتع را بالا برده و ضمن حفاظت و احیای این منابع، کمک قابل توجهی در اقتصاد مرتع‌داران و دامداران داشته باشد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.