هزینه ۲۵۰۰ میلیارد ریال بنیاد علوی در محرومیت‌زدایی استان مرکزی

مدیرعامل بنیاد علوی گفت: این نهاد ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال طی ۲ سال گذشته در امر محرومیت‌زدایی استان مرکزی هزینه کرده است.

“وحید خاوئی” شامگاه چهارشنبه در نشست جمع‌ بندی سفر رییس بنیاد مستضعفان به استان مرکزی در استانداری این استان در اراک، افزود: سال گذشته، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال انواع کمک‌ها به این استان صورت گرفت که یک‌ هزار و ۵۰ میلیارد ریال آن در منطقه میلاجرد هزینه شد.

وی به انعقاد قرارداد با دستگاه های حمایتی در حوزه مسکن از جمله بنیاد مسکن، کمیته امداد و بهزیستی که منجر به تامین مسکن برای ۶۲۰ محروم این استان شد اشاره کرد و افزود: این در حالی است که بنیاد علوی برای تکمیل ۴۷۰ واحد مسکونی نیمه کاره استان مرکزی کمک کرده و به ۴۰۰ واحد مسکونی نیز تسهیلات قرض الحسنه اعطا کرده است.

این مسوول تاکید کرد: سال گذشته ۳۳ هزار بسته‌ معیشتی در اختیار محرومان استان مرکزی قرار گرفت و در بحث اشتغال، به ویژه در منطقه میلاجرد نیز کمک‌های خوبی انجام شد.

استاندار مرکزی هم در این نشست اظهار کرد: امروز شاهد سومین سفر رییس بنیاد مستضعفان در دولت سیزدهم به این استان بودیم.

فرزاد مخلص‌الائمه» افزود: طی سفرهای انجام شده، کمک‌های خوبی به مجموعه کمیته امداد، بهزیستی و همچنین مسکن محرومان این استان صورت گرفته و امیدواریم این میزان از کمک ها نیز در آینده افزایش یابد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه شهر جدید مهاجران و امیرکبیر نیازمند به کمک برای ایجاد مسکن محرومان است، تصریح کرد: مجتمع توانبخشی غرب اراک با ظرفیت ۲.۵ برابری کهریزک تهران در افق برنامه‌ریزی ها پیش‌بینی شده که از سوی خیران استان مدیریت می شود و امیدواریم که این مساله از سوی بنیاد مستضعفان نیز مورد حمایت قرار گیرد.

مخلص‌الائمه، بیماری سالک را موضوع مهمی برشمرد که در شهر ساوه نیز وجود دارد و خاطرنشان کرد: واکسن این بیماری که شناسایی هم شده، آسیب جدی به بیمار وارد می کند و با توجه به اینکه بیشتر در مناطق محروم وجود دارد نیازمند توجه جدی بنیاد مستضعفان به این مساله هستیم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی هم در ادامه این نشست تاکید کرد: اقدامات محرومیت زدایی در نظام مقدس جمهوری اسلامی طی سال‌های اخیر نماد بارزی داشته است.

علی‌اکبر کریمی با اشاره به اینکه بنیاد علوی سال‌ها مهجور بود اما این نهاد امروزه تبدیل به یک کانون زنده، پویا و فعال در امر محرومیت‌زدایی شده است، افزود: تلاش‌های ارزنده بنیاد مستضعفان در استان مرکزی، به ویژه در منطقه کمیجان و نقطه هدف میلاجرد قابل تقدیر است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای ادامه داد: در سفر امروز رییس بنیاد مستضعفان به شهرستان کمیجان، نقطه هدف به جای میلاجرد، کل شهرستان کمیجان اعلام شد که این مساله اقدام ارزنده‌ای بود.

کریمی اظهار کرد: خنداب و کمیجان جزو مناطق محروم و غیربرخوردار در سطح ملی هستند که در کنار یکدیگر قرار دارند و انتطار و توقعاتی نیز برای شهرستان خنداب ایجاد شده که امیدواریم این مساله مورد توجه بنیاد مستضعفان قرار گیرد.

وی تاکید کرد: بنیاد مستضعفان تاکنون اقدامات خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری داشته و استان مرکزی نیز در این راستا ظرفیت‌های خوبی در حوزه صنعت و کشاورزی دارد که انتظار داریم مورد توجه این بنیاد قرار گیرد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار جمعیت است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.