رضایی:ساماندهی پایتخت یک امرضروری است

به گزارش مرکزی دیلی، محمد ˈابراهیم ر ضاییˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عنوان طرح ،ساماندهی و انتقال پایتخت می باشد اما برخی به ساماندهی دقت نمی کنند و فقط انتقال برای آنها مهم است در حالی که در فرآیند تصمیم گیری ساماندهی امری ضروری است.

وی با بیان اینکه اولویت با سامان دهی استان تهران است تصریح کرد: باید به دنبال راه حل هایی باشیم تا وضع موجود ساماندهی شود و همه سازمانها و ساختارها که در این زمینه اثر گذار و اثر بخشی هستند تشکلی ایجاد کنند که این تشکل برای آینده شهر تصمیم بگیرد.

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح در مجموع برای جلوگیری از مهاجرت و توجه متوازن به مناطق محروم و شهرستانها است.

رضایی بیان کرد: کلیات طرح انتقال و ساماندهی پایتخت از تهران تصویب شده است اما در کمسیون باید مدیریت شهری به سرانجام برسد که شهردار،فرماندار و یا استاندار پاسخگو باشد اما این پاسخگویی باید شفاف باشد تا مردم بدانند در حل مشکلات شهر به چه کسی باید مراجعه کنند وچه کسی باید پاسخگو باشد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی افزود: وضعیت فعلی شهر تهران بسیار آشفته و اسف بار است ، در حالی که یک پنجم جمعیت کشور در تهران تمرکز پیدا کرده و یک مرگ خاموش در انتظار آنها است و باید گفت معضلی عجیب این شهر را فرا گرفته است.

وی ادامه داد: در این راستا از طرف مجلس طرحی عنوان شد اما هنوز در آن طرح قابلیت اجرایی عنوان نشده است تا بتواند به این معضلات خاتمه و شهر و مردم را نجات دهد.

رضایی گفت: نمایندگان مجلس نیز زحمت خواندن و مطالعه این طرح را نکشیدند که محور و هدف کلان را مشخص کنند و برخی تنها با پیدا کردن سوژه ای انتقاد می کنند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: البته وضعیت اقتصادی کنونی کشورمان اجازه این کار را نمی دهد و کلان شهرها با مشکل بحران و تصمیم گیری مواجه هستند.

وی ادامه داد: بزرگترین مشکل تهران این است که کسی پاسخگوی سوالات و مشکلات نیست.

رضایی تصریح کرد: در این طرح باید یک شورای عالی، رییس جمهور و نمایندگان تشکلی را تشکیل دهند تا در خصوص وضعیت پایتخت به مطالعه بپردازند و هم مسوولیت آنرا به عهده بگیرند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.