آصفری: دولت یازدهم در حل مشکل آلودگی هوای اراک جدیت بیشتری کند

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا،ˈ محمد حسن آصفری ˈروز چهارشنبه در نشست اضطراری تصمیم سازی برای تعطیلی خط باقی مانده نیروگاه حرارتی شازند افزود: حضور خانم ابتکار در اراک در روزهای نخست کاری دولت یازدهم، بارقه امید در دل مردم این شهر برای حل مشکلات اساسی آلودگی هوا روشن کرد اما پیگیری و حمایت برنامه ها در این حوزه در حد انتظار نیست.

وی بیان کرد: موضوع آلودگی هوای اراک چالشی بزرگ است و همان طور که دولت در نشست ویژه برای سامان وضعیت دریاچه ارومیه تصمیم سازی می کند اراک را نیز باید ویژه ببیند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دو هفته قبل با پیگیری اینجانب وزیر نیرو در کمیسیون انرژی مجلس حاضر شد و قرار شد به دلیل تاثیر مستقیم مصرف سوخت مازوت نیروگاه حرارتی شازند بر کیفیت هوای اراک در صورت تامین نشدن سوخت گاز خطوط تولید این واحد تعطیل شود.

وی بیان کرد: در پی این نشست سه خط نیروگاه شازند از مدار تولید خارج شده و بر اساس تعهد وزیر نیرو خط دیگر آن نیز در صورت تغییر نکردن سوخت ظرف ۱۰ روز باید از مدار خارج شود.

وی ادامه فعالیت تنها خط باقی مانده نیروگاه منوط به فیلتراسیون کردن دودکش ها و تنظیم مشعل است در غیر این صورت باید تمامی مصرف سوخت این خط توسط دیسپاچینگ کشور گاز تعریف شود.

وی یادآو شد: سلامت مردم اراک قابل معامله نیست و ادامه تولید انرژی با به خطر انداختن جان مردم مجاز نمی باشد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: در قانون برنامه پنجم الگوی توسعه مشروط به رعایت قوانین زیست محیطی است و نیروگاه حرارتی شازند باید با رفع مشکلات آلایندگی خود تولید و سلامت مردم را در کنار هم داشته باشد.

ˈشکرالله حسن بیگیˈ افزود: حل مشکلات زیست محیطی اولویت تیم کاری استان مرکزی است و از تمامی ابزار ها برای افزایش سحمیه سوخت گاز و یا محدودیت فعالت واحدهای آلاینده استفاده خواهد شد.

در این نشست مقرر شد مراتب تصمیم سازی برای تنها خط فعال نیروگاه حرارتی شازند به برگزاری نشستی با حضور صاحبان این صنعت موکول شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.