استان مرکزی در سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از روز سه شنبه ایرنا، همزمان با ۲۸ صفر، سالروز رحلت نبی مکرم اسلام و امام حسن مجتبی(ع) نقاط مختلف استان مرکزی چهره عزادار به خود گرفت ،خیابانها ؛معابر،مساجد و تکایا سیاهپوش شده ومردم لباس سیاه عزا برتن کرده اند.

در شهر اراک هیات های مذهبی و مردم ولایتمدار با اجتماع در میدان شهدای این شهر به عزاداری و سینه زنی پرداختند و با در دست داشتن پرچم های عزا و پوشیدن شال سیاه عزاد در قالب دسته های عزاداری به حرکت در آمدند.

کاروان غم هیات های عزاداری اراک به سمت مصلای بیت المقدس حرکت کردند و با سینه زنی و زنجیز زنی در غم رحلت حضرت محمد مصطفی(ص) و امام حسین مجتبی(ع)به عزاداری پرداختند.

نظیر این مراسم در شهرها ،روستاها و تمامی نقاط استان مرکزی برگزار شد و اقشار مختلف مردم در غم شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی (ع) و زخم سنگین رحلت پیامبر اعظم خاتم انبیا عزاداری کردند.

همچنین بقاع متبرکه استان مرکزی امروز ۲۸ صفر شاهد برگزاری برنامه های مختلف عزاداری، سخنرانی، سینه زنی و زنجیر زنی به اجرای برنامه های فرهنگی همچون مشاوره مذهبی، خیمه های معرفت و تبیین فرهنگ وقف و سیره نبوی است .

برگزاری قرائت زیارت حضرت رسول(ص) از برنامه های هایی است که امروز در ۲۵ امامزاده شاخص استان برگزار شد.

در مساجد و تکایای تمام روستاها استان مرکزی صدای طبل ها و شیپورهای عزا به گوش می رسد .

در تفرش، فراهان، خمین، شازند، اراک و بسیاری از نقاط استان مرکزی، عاشقان اهل بیت عصمت وطهارت در با اجرای مراسم تعزیه خوانی روزهای سنگین و پردرد آخر سفر را با عزاداری و تاثر می گذرانند.

*زادگاه بنیانگذار کبیر انقلاب شهرستان خمین در غم رحلت فخر کائنات خاتم پیامبران حضرت محمد ابن عبدالله (ص) و شهادت غریب مدینه حضرت امام حسن مجتبی ( ع ) امروز سه شنبه غرق در عزا و ماتم است.

عاشقان عصمت و طهارت در شهر یک هزار شهید،خمین طی دیشب و امروز به خاطر عروج ملکوتی این دو اختر تابناک اشک غم ریختند .

عزاداران با تشکیل دسته های سینه زنی مانند سال های قبل به شکل منظم در مسیرهای مشخص به عزاداری پرداختند.

جمع زیادی از خانواده ها امروز براساس نذوراتی که دارند اقدام به پخش انواع خیرات مانند،شعله زرد ،حلیم ،شیر، شربت ، چای و انواع غذاهای دیگر کردند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.