کاروان غم در اراک راه افتاد…

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، هنوز پرچم های سیاه بر سر در خانه ها در اهتزاز است، مردم استان مرکزی روسفید از عزاداری سرور و سالارشان آقا عبدالله (ع)، امروز گرد هم خواهند آمد تا مُهر تایید عاشقی شان را در این روز تکمیل کنند.

بوی غم در شهر پیچیده است، امروز روز وفات پیامبر (ص) است و روزهای سخت و سراسر غم و اندوه بر خاندان رسول اعظم(ص) آغاز می‌شود، از امروز خاندان نبی اکرم (ص) روزهای سخت تری را تجربه خواهد کرد. روزهای پهلوی شکسته و شهادت فاطمه (س)، روزهای مظلومیت علی (ع) و گریه هایش در چاه و فرق شکافته اش، روزهای جگر تکه تکه حسن (ع) و  روزهای لب های خشکیده و علم افتاده و دشت تفتیده…

امروز بیست و هشت صفر است، صفر در امتداد محرم الحرام جایگاه ویژه ای برای مسلمین خصوصا شیعیان دارد. صفر روزهای آخر خود را در غم جانگداز پیامبر اکرم و سبط گرامی اش امام حسن مجتبی (ع) عزا گرفته است.

این محرم و صفر است که اسلام را نگه داشته است

هزار و اندی سال پیش در چنین روزهایی که دوماه بیشتر از حادثه غدیرخم نگذشته بود پیامبر(ص) در بستر بیماری قرار گرفت. پیامبر اکرم(ص) پس از ۲۳ سال دعوت و مجاهدت و ابلاغ پیام الهی و پس از فراز و نشیبهای فراوان در راه انجام رسالت بزرگ خویش، سرانجام در روز دوشنبه، بیست و هشتم ماه صفر یازدهم هجرت، پس از ۱۴روز بیماری و کسالت، رحلت یافت و در حجره مسکونی خویش در جوار مسجدی که تأسیس کرده بود، به خاک سپرده شد.

به فاصله کمتر از صد سال در همین روز شبیه ترین اولاد علی(ع) و فاطمه (س) به پیامبر، سبط اکبر، دومین امام شیعیان در اوج مظلومیت در منزل خود به دست همسر فریب خورده اش مسموم شد و به شهادت رسید. و مردم استان مرکزی امروز در همایش این روز گرد آمده اند تا با شرکت در دسته های عزاداری و سینه زنی، یاد سروران و بزرگان دینشان را گرامی دارند، که به خوبی این جمله رهبر فقیدشان را سرلوحه قرار داده اند که این محرم و صفر است که اسلام را نگه داشته است.

 

مردم استان زیارت رسول از بعید امروز دلهایشان را به مدینه نبی می فرستند و از همینجا دست بر سینه نهاده و زیارت رسول از بعید را می خوانند.

زیارت پیامبر اکرم از بعید در بقاع استان مرکزی

امروز در کنار مصلاهای شهرهای استان، ۲۵ بقاع استان مرکزی میزبان عاشقانی است که  زیارت رسول از بعید را تلاوت خواهند کرد.

مدیر کل اوقاف و امر خیریه استان مرکزی ضمن تسلیت به مردم شیعه به خبرنگار مهر گفت: حرم مطهر امامزادگان استان مرکزی در سالروز جانسوز وفات حضرت محمدمصطفی(ص) و شهادت مظلومانه امام‌حسن‌مجتبی(ع) میزبان زائران و عزاداران است

حجت‌الاسلام آیت‌الله عباسیان افزود: در این راستا سخنرانان بقاع متبرکه تبیین شخصیت و سیره پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمدمصطفی(ص) و امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)  را از محورهای سخنرانی روحانیان است.

وی ادامه داد: الگوگیری از سیره و منش ائمه‌اطهار(ع) راه سعادت را به انسان نشان می‌دهد و منشاء خیر و برکت در زندگی می‌شود.

دهه آخر صفر فرصتی برای تقویت ارزش های فرهنگی و مذهبی

مدیر کل سازمان تبلیغات استان مرکزی گفت: دهه آخر صفر به دلیل وجود سه منابست شاخص اربعین حسینی، شهادت امام حسن (ع)، رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام رضا (ع) فرصت ارزنده ای برای تقویت ارزش های فرهنگی و مذهبی است.

حجت الاسلام قربانپور با بیان اینکه تبلیغ ارزش های اسلامی یکی از مهم‌ترین وظایف روحانیت است، افزود: مبلغان دینی باید با تلاش در این دهه با عظمت بیشتر به بیان سیره ائمه معصومین(ع) بپردارند.

وی ادامه داد:  باید با حضور پررنگ اقشار مختلف مردم در مراسم ۲۸ صفر و برپایی مراسم باشکوه عشق و ارادت خود را بیش از پیش به خاندان اهل بیت(ع) نشان بدهیم.

حرکت دسته جمعی از میدان شهدا اراک تا مصلی

حجت الاسلام قربانپور اظهار کرد: در سالروز رحلت جانگداز نبی مکرم اسلام و امام حسن مجتبی(ع) زیارت حضرت رسول از بعید(دور) در مرکز استان و شهرستان ها و با انجام کارهای ستادی و همکاری با دستگاه های مربوط درمصلی اراک و شهرستان های استان قرائت می شود.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، سپاه روح الله مرکزی با برگزاری هیئت های مذهبی در روز شهادت امام رضا(ع) امام حسن(ع) و پیامبر مکرم اسلام(ص) و حرکت دسته جمعی از میدان شهداء اراک تا مصلی در سوگ امامان معصوم و پیامبر بزرگ اسلام به عزاداری می پردازند.

قربانپور با اشاره به نقش روحانیت در برگزاری هر چه باشکوه تر برنامه‌های دهه آخرصفر اشاره و تصریح کرد: روحانیون باید برای بهتر برگزار شدن مراسم های آخر صفر تلاش کنند.

وی تصریح کرد: تبیین فلسفه قیام عاشورا، اقامه نماز جماعت، اهمیت ولایت فقیه، پاسخگویی به احکام شرعی و شبهات دینی، پرداختن به آسیب های اجتماعی موجود در جامعه از قبیل عرفان های کاذب و فرقه های نوظهور ازمحورهایی است که باید توسط مبلغان اعزامی به مناطق مختلف شهری وروستایی در دهه آخر ماه صفر باید به آنها پرداخته شود.

پاسداشت زحمات طاقت فرسای آخرین فرستاده الهی در روز ۲۸ صفر

فرمانده سپاه روح الله ستان مرکزی ۲۸ صفر را فرصتی برای پاسداشت زحمات طاقت فرسای پیامبر دانست و گفت: باید با حضور با شکوه و گسترده در آیین های عزاداری روزهای آخر ماه صفر به تعظیم شعائر دینی پرداخت.

 

 

سردار مهدی صدیقی افزود: آیین بزرگداشت ۲۸ صفر مراسمی عمومی است که در آن مردم مومن و شایسته استان مرکزی با قرائت زیارت نامه نبی مکرم، ارادت خود را به محضر برترین فرستاده الهی نشان می دهند.

وی با اشاره به مسئولیت مومنین در قبال پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: عمل به قرآن و فرمایشات حضرت رسول اکرم ( ص ) و دفاع از آن حضرت در مقابل هجمه ها و توهین ها و مبارزه با بدعت ها از مسوولیت های خطیر مردم در قبال آن حضرت است

صدیقی حضور در مراسم گرامیداشت پیامبر را حرکتی در راستای ترویج شعائر دینی، اسلامی دانست و تصریح کرد:  این مراسم فرصتی برای عرض ارادت به ساحت پیامبر است و حضور گسترده تر و با شکوهتر مردم در آن توطئه ها و تهدیدهای دشمنان را خنثی می کند.

مردم استان مرکزی امروز گرد هم می آیند…

صفر به پایان راه نزدیک می شود و امروز ۲۸ صفر روز غمی بی حد است، غم داغ حنجر آسمانی حسن (ع) که غربتی به وسعت تاریخ است و غمی عظمی از رحلت پیامبر اکرم (ص) که پایه و رکن اسلام بود. محرم و صفر در پایان راه است و مومنین در این روز از خداوند می خواهند تا اجر بندگی و دلداگیشان به پاک ترین بندگانش را بی نصیب نگذارند.

مردم استان مرکزی امروز گرد هم می آیند تا گنبد سبز حرم بزرگترین مرد اسلام را در ورای آب های زلال چشمانشان می بینند و دل ها یشان را از آنجا به قبرستان بی چراغ بقیع و قبر امام حسن (ع) گره بزنند.

مردم استان مرکزی از میدان شهدا تا مصلای اراک را پر از لبیک یا رسول الله، لبیک یا حسن (ع) و لبیک یا حسین (ع) کرده اند. مردمی که همیشه عشق به اسلام و ولایت در قلبشان می جوشد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.