برگزاری همایش بزرگ “تجلیل از بازنشستگان استان مرکزی” در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، استاندار مرکزی پیش از ظهر امروز در آئین روز خانواده و تجلیل از بازنشستگان با اشاره به اینکه خانواده به عنوان مهم‌ترین نهاد اجتماعی در جامعه می‌تواند بنای توسعه منابع انسانی را پایه‌ریزی کند اظهار کرد: تکریم این نهاد و بازنشستگان خانواده‌ها سبب استحکام این واحد اجتماعی شده و حضور بازنشستگان به عنوان افرادی، با تجربه که سال‌ها عمر خود را در مسیر خدمت به مردم و سازندگی کشور صرف کرده‌اند نباید فراموش شود و از تجربیات این افراد باید استفاده شود.

محمدحسین مقیمی افزود: ۲۵ ذی‌الحجه مصادف‌با روزتکریم خانواده و تکریم بازنشستگان که سبب انتخاب این روز شأن نزول آیه هل اتی در سوره الانسان بوده که راجع به خانواده و استحکام پایه‌های آن بسیار تاکید شده و این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: خانواده یکی از مهم‌ترین ارکان جامعه بوده و پایبندی به خانواده و جلوگیری از بی‌بند و باری و نیز ارتقاء جایگاه و تحکیم بنیان خانواده از جمله مسائلی بوده که تا حد زیادی زمینه سلامت خانوادگی و سعادت و جاودانگی را در جامعه به همراه دارد.

مقیمی با اشاره به اینکه بازنشستگان به جامعه کمک های بسیار شایانی کرده اند گفت: این افراد در دوران بحرانی بعد از انقلاب در راستای تحقق اهداف نظام و آرمان‌های امام(ره) گام‌های بسیاری برداشته‌اندکه این مهم با مدیریت درست محقق شده و استفاده از تجربیات این افراد نباید مغفول بماند.

وی افزود: دولت وظیفه دارد در راستای بهبود شرایط زندگی این افراد به عنوان سکانداران انقلاب و جامعه تلاش کند و مشکلات این قشر را بررسی و مرتفع کند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: تعدادی از این افراد دارای مشکلات اقتصادی هستند که در حال حاضر با رونق اقتصادی تا حد زیادی مرتفع شده و تورم نیزمهار شده و دستگاه های اجرائی با توجه به این مهم باید در این راستا گام بردارند.

مقیمی افزود: رشد و شکوفایی کشور در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و نیز توسعه همه جانبه کشور در راستای استفاده از تجارب بازنشستگان محقق می شود چراکه بازنشستگان مشاوران خوبی برای توسعه استان مرکزی هستند .

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.