امام جمعه اراک: ۹ دی مصداق صیانت از اسلام فقاهت است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در مراسم گرامیداشت یوم‌الله ۹ دی که در امامزاده سیداسحاق(ع) شهرستان ساوه برگزار شد افزود: دشمنان نظام از اسلام اصیل ناب محمدی و ولایی و از اسلام فقاهت هراس دارند.

 

وی اضافه کرد: دعوای سال‌های ۷۸ و ۸۸ و فتنه‌هایی که در این ایام پشت سر گذاشتیم نیز براساس ترس دشمن از اسلام فقاهت بود که می‌خواستند مردم را در مقابل ولایت فقیه قرار دهند.

 

وی ادامه داد: آنها می‌خواستند اسلام فقاهت را از بین ببرند و اسلام آمریکایی را جایگزین کنند ولی با هوشیاری و بصیرت ملت ایران نقشه‌های شوم آنان خنثی شد.

 

وی تصریح کرد: اسلام منهای فقاهت یعنی طب بدون طبیب و اگر طب، طبیب می‌خواهد، اسلام هم فقاهت می‌خواهد و فقیهی می‌تواند از اسلام فقاهت صیانت کند که عارف، مخلص و غیر وابسته به دنیا باشد.

 

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی اضافه کرد: تربیت نیروهای مخلص و ولایتمدار فقیه می‌تواند انقلاب را از توطئه‌ها و فتنه‌های مختلف نظیر فتنه ۸۸ محافظت کند و این کار در حوزه‌های علمیه و مراکز دینی انجام می‌شود.

 

وی اظهار کرد: خوشبختانه شور و اشتیاق جوانان این مرز و بوم برای تحصیل در مراکز دینی و حوزه‌های علمیه دو چندان شده است اما، متأسفانه با فضای محدود آموزشی در سطح کشور مواجه هستیم.

 

وی گفت: در استان مرکزی تعداد بسیاری به دلیل کمبود فضای آموزشی در حوزه علمیه نتوانستند ثبت نام کنند و رفع این مشکل این همت خیرین و مسئولان امر را می‌طلبد.

 

وی با اشاره به اینکه انرژی اصلی انقلاب تربیت نیروهای کارآمد و متعهد و دین‌مدار است، اظهار کرد: در شهرستان ساوه نیز در نظر داریم به دلیل استقبال قابل توجه از مراکز دینی حوزه علمیه‌ای را در جوار آستان مقدس امامزاده سید اسحاق (ع) با همت حوزه علمیه قم، مسوولان و خیرین احداث کنیم.

 

وی با بیان اینکه تحول در حوزه فرهنگی استان از ضروریات است، اضافه کرد: آن چیزی که اثربخش است کار فرهنگی، دینی، تربیتی و ایمانی است.

 

آیت‌الله دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: گسترش فرهنگ دینی مهمترین اولویت بوده و باید با پرکردن خلاءها و تبدیل نقاط ضعف به قوت تلاش کرد.

 

به گزارش ایسنا، امام جمعه ساوه نیز در این مراسم گفت: ۹ دی تعظیم شعائر الهی است و تعظیم شعائر الهی با تقوایی را برای انسان به ارمغان می‌آورد.

 

حجت‌الاسلام سید حسین تقوی افزود: فتنه‌گران در سال ۸۸ حرمت عاشورای حسینی را شکستند اما اینکار باعث رسوایی خودشان شد.

 

وی بیان کرد: سخنرانی مقام معظم رهبری و بصیرت ملت باعث یکپارچگی و وحدت مردم شد و نظام اسلامی را استحکام مجدد بخشید.

 

حجت‌الاسلام تقوی خاطرنشان کرد: آنچه باعث ماندگاری این روز بزرگ شد ایمان قلبی و ولایتمداری ملت در حفاظت و صیانت از انقلاب اسلامی بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.