معرفی رئیس جدید دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علمی کاربردی کشور ظهر امروز در این مراسم اظهار داشت: در هرم نیروی ‌انسانی کشور آنچه که امروز بیش از هر زمان دیگری فقدان آن احساس می‌شود، نیروی انسانی متخصص است.

علیرضا فلاحی آرزودار گفت: امروزه کمبود در هرم نیروی انسانی متخصص که با مهارت‌های فنی و حرفه‌ای آشنایی داشته باشد و بتواند حلقه واسط بین دانشمندان، دانشجویان و باقی بخش‌ها باشد، کاملا مشهود است.

وی یکی از دلایل عمده موانع توسعه کشور را همین حلقه مفقوده عنوان کرد و افزود: دانشگاه علمی کاربردی به همین منظور ایجاد شده و آموزش مهارت، خلاقیت و کارآفرینی از مهم‌ترین اهداف تشکیل این دانشگاه بوده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علمی کاربردی کشور با تاکید بر ضرورت اهمیت ارتباط صنعت با دانشگاه گفت: متأسفانه بین نیازهای صنایع و دانشگاه ارتباطی وجود ندارد و مدیران صنایع و دانشگاهیان باید در ایجاد این ارتباط تلاشی بیش از پیش داشته باشند.

آرزودار با اشاره به اینکه مراکز علمی کاربردی از حیث مهارت و کاربردی بودن آموزش‌ها می‌توانند نقش مهمی در رفع نیازها و تحقیقات پژوهشی مورد نیاز صنایع ایفا کنند، اظهار داشت: صنایع استان مرکزی می‌توانند امکانات مهارتی مراکز علمی کاربردی را از نزدیک در خط تولید داشته باشند.

وی از اهداف اصلی ادامه فعالیت دانشگاه‌های علمی کاربردی را، کاربردی کردن علوم به منظور توسعه صنعت، تولید و اقتصاد کشور بیان کرد و ادامه داد: دانشگاه‌های علمی کاربردی زمینه را فراهم کرده‌اند تا پروژه‌های تحقیقاتی موردنیاز صنایع استان توسط دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی انجام شود.

رئیس سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه آموزش‌های مهارتی رکن اصلی پیشرفت جامعه است، گفت: لازمه داشتن جامعه‌ای پیشرفته و توسعه‌یافته، توسعه و تعمیق آموزش‌های مهارتی در بین افراد است.

رضا پورایمانی با تاکید بر ضرورت توجه جدی به آموزش‌های مهارتی تصریح کرد: آموزش‌های مهارتی دارای هزینه بالایی هستند و مراکز به تنهایی نمی‌توانند این آموزش‌ها را توسعه دهند.

وی افزود: مراکز علمی کاربردی اگر استراتژی مشخصی داشته و به مدرک‌گرایی توجه نکنند، می‌توانند موفق باشند.

پورایمانی در تشریح عملکرد پنج ساله مدیریت خود در دانشگاه علمی کاربردی بیان کرد: در ابتدای مدیریت تعداد مراکز علمی کاربردی استان ۱۱ مرکز و هشت هزار دانشجو بوده است که در حال حاضر به ۲۴ مرکز و ۱۶ هزار دانشجو افزایش یافته است.

رئیس سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی جزو مراکز نمونه کشوری بوده و دانشجوی مخترع و دانشجوی مبتکر بسیاری را پرورش داده است.

در این مراسم از خدمات رضا پورایمانی رئیس سابق دانشگاه علمی کاربردی تقدیر و سیدعبدالعلی ذوالانواری به عنوان سرپرست جدید دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی منصوب شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.