استاندار مرکزی خواستار سرعت عمل در اجرای طرح منطقه ویژه گردشگری گردو شد

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، محمدحسین مقیمی در جلسه کارگروه برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت: با توجه به کلانشهر بودن اراک، باید طراحی‌ها برای این شهر به گونه‌ای انجام شود که اهداف اقتصادی پیش‌بینی شده نیز محقق شود.

وی با تأکید براینکه نباید برای این منطقه مالکیت ایجاد شود افزود: طراحی‌ها به گونه‌ای انجام و اجرا شود که مردم آزادانه از این منطقه استفاده کنند.

وی بر لزوم تشویق بخش خصوصی جهت حضور در اجرای این طرح تأکید کرد و گفت: برنامه‌ریزی و اجرا به گونه‌ای انجام شود که این منطقه هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایسنا، مهدی زندوکیلی معاون عمرانی استاندار مرکزی نیز در این جلسه درخصوص دومین دستور کار جلسه با محوریت منطقه گردشگری گردو گفت: این منطقه به عنوان منطقه نمونه گردشگری مصوب شده و به دستور استاندار قرار است پیگیری بیشتری درخصوص آن صورت گیرد.

وی با اشاره به تشکیل شورای راهبردی متشکل از میراث فرهنگی، راه و شهرسازی، ورزش و جوانان، شهرداری، محیط زیست، معاونت عمرانی استانداری، تشکل‌های غیردولتی و منابع طبیعی جهت پیگیری این طرح گفت: شهداری به عنوان مجری طرح اعلام آمادگی کرده بود و در حال حاضر فراخوان مشاور طرح را اعلام کرده است.

وی نبود هماهنگی بین دستگاه‌ها را دلیل به سامان نرسیدن این طرح تا امروز دانست و گفت: برای اجرای طرح منابع مالی نیاز است که شهرداری و راه و شهرسازی بخشی از آن را برعهده گرفته‌اند.

وی تأکید کرد: با پایان فصل سرما پیگیری اجرای فیزیکی طرح نیز آغاز خواهد شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.