خطبه های نماز جمعه دیروز اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته اراک با اشاره به فعالیت برخی جریان‌های مسئله دار در چند وقت گذشته اظهارداشت: انتخابات سال ۹۲ به مانند انتخابات سالهای گذشته همان مسیر انقلاب را طی کرد و عده ای گمان نکنند در این انتخابات تنور آنها هم گرم شده است.

وی با بیان اینکه افکار عمومی فریب حرفهای شما را نخواهد خورد لذا از فریب افکار عمومی دست بکشند تصریح کرد: این افراد که اتفاقات شوم فتنه ۸۸ را رقم زدند اگر سخن از سر صدق می زنند باید در وهله اول بیعت خود را به امام و انقلاب و رهبری ثابت کنند.

ایت الله دری نجف آبادی نهم دی را روز به یادماندنی در تاریخ انقلاب اسلامی  دانست و گفت: در روز ۹دی مردم ایران اسلامی بار دیگر به خروش درآمده و حمایت از امام و رهبری را با حماسه ای عظیم به جهانیان نشان دادند.

افکار عمومی فریب حرف‌های شما را نخواهد خورد

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقض پیمان ژنو اشاره کرد و گفت: اعمال تحریم‌‌های جدید علیه ایران به نوعی عهدشکنی و ناقض توافقات انجام شده محسوب می‌شود.

امام جمعه اراک با بیان اینکه کوتاهی آمریکا در عمل به مذاکرات و توافقات۱+۵ موجب بی اعتمادی ایران اسلامی به این کشور می‌شود ادامه داد: اگرچه آمریکایی‌ها بعد از این توافق اقدام سنگ‌اندازی و کارشکنی کردند اما گروه ۱+۵ باید در گام اولیه به توافق خود ادامه می دادند و از اعمال ۱۹ مورد تحریم جدید بعد از توافقات انجام شده خودداری می‌کردند.

وی افزود: هرگاه که آمریکا و متحدانش بر علیه جمهوری اسلامی گام برداشتند منجر به رسوایی خودشان شد لذا رفتارهای دوگانه امریکا پس از توافق ژنو برای این کشور و متحدانش زیانبار بود و دنیا را شگفت زده کرد .

امام جمعه اراک بیان کرد: جمهوری اسلامی در مذاکرات ژنو حسن نیت خود را به دنیا نشان داد اما استکبار جهانی همچنان به شیطنت‌های خود بر علیه دولت و ملت ایران ادامه می دهد و به تعهدات خود پایبند نیست.

کوتاهی آمریکا در عمل به مذاکرات

وی عنوان کرد: ملت ایران باید هوشیار باشند و دل به این تعهدات خوش نکنند چرا که آمریکا، اسراییل و سایر متحدانشان به تعهدات خود در هیچ زمینه ای پایبند نیستند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: هم اکنون زمان آن رسیده که ملت ایران از زن و مرد، پیر و جوان و حوزوی و دانشگاهی دست در دست هم بدهیم و برای آبادانی ایران عزیز از جان و دل کار کنیم.

وی گفت: آنچه که می تواند ما را به عزت و سربلندی برساند سعی و تلاش خودمان است، نه ارتباط با آمریکا و دیگر کشورها، بنابراین باید همگی با استفاده ازدانش دانشمندان خود در تمام بخش ها به خصوص هسته ای، صنعتی و کشاورزی به حدی قوی شویم که آنها خود به سراغ ما بیایند و درخواست مذاکره کنند.

آیت الله دری نجف آبادی در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن تبریک میلاد حضرت مسیح  گفت: عیسی مسیح فرستاده خداوند و پیامبر برگزیده الهی معجزه و نشانه رحمت خدا بر مردم بود.

وی با اشاره به رحلت حضرت رسول (ص) و حضرت امام حسن مجتبی (ع) افزود: در این روز هیئت عزاداری این شهرستان به سوگواری در خیابان‌ها خواهند پرداخت.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: اهل بیت (ع) بزرگترین سرمایه شیعیان در جهان اسلام هستند، بنابراین تمام مسلمانان باید به این سرمایه ها اقتدا کنند و اهداف و رفتار آنان را سرلوحه تمام امور در زندگی خود قرار دهند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.