تصویب سند ارتقای فرهنگ ترافیک اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، فتح آبادی مدیرکل اجتماعی استانداری مرکزی در جلسه کارگروه برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به اجرای طرح کاهش طلاق در اراک گفت: سال گذشته با تصویب شورای برنامه‌ریزی استان، سند پیشگیری و کاهش طلاق در اراک وارد فاز اجرایی شد که دستاوردهای ارزشمندی داشت.

وی افزود: این سند با ۳۴۸ برنامه و مشارکت ۳۷ دستگاه اجرایی اقدامات مؤثری انجام داده است به طوری که سرعت رشد طلاق کاهش یافت و از فروپاشی دو هزار و ۱۶۰ خانواده و تبدیل شدن هزار و ۱۸۸ نفر به فرزند طلاق جلوگیری شد.

وی گفت: با اجرای این سند ۱۰ هزار و ۸۲۰ نفر معادل پنج هزار و ۴۱۰ زوج اراکی آموزش‌های مهارت‌های زندگی را دریافت کردند و در حال حاضر نیز هزاران برگ آمار و اطلاعات به عنوان دیگر دستاورد اجرای این سند، موجود است که دانشگاه‌ها می‌توانند از این بانک جامع پژوهشی بهره ببرند.

وی با اشاره به کاهش ۷ درصدی طلاق در سال گذشته نسبت به میانگین ۳۰ سال اخیر، گفت: با توجه به اجرا نشدن این سند در سال جاری، دوباره به آمار گذشته بازگشته‌ایم و آمار طلاق افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: مسائل اجتماعی نسبت به مسائل اقتصادی سهم بیشتری را  در وقوع طلاق ایفا می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به سند ارتقای فرهنگ ترافیک اراک نیز گفت: روزانه ۲۰ میلیارد تومان هزینه ناشی از تصادفات رانندگی در کشور است و با اجرای این سند ۲۵ درصد تخلفات و حوادث ترافیکی در اراک کاهش خواهد یافت.

وی دستیابی به این مهم را نیازمئد بهبود مدیریت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و نهادینه کردن فرهنگ قانون‌مداری دانست و گفت: ۴۶ دستگاه اجرایی قرار است ۹۰۰ برنامه را براساس این سند عملیاتی کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت تحقق برنامه‌های این سند که به صورت پایلوت و برای اولین بار در کشور، در استان مرکزی اجرا می‌شود پیش‌بینی شده است.   

در این جلسه که به ریاست استاندار و با حضور اعضاء تشکیل شد، کلیات بودجه سال ۱۳۹۳ و همچنین طرح توسعه منطقه نمونه گردشگری گردو شهر اراک نیز به تصویب اعضاء رسید.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.