شناسایی ۴۸ هزار بی سواد در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، ˈخیر علی میناییˈ روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تعداد ۹۵ درصد از بی سوادان استان مرکزی را تشکیل می دهند که شناسایی و پایش شده اند.

وی گفت: آموزش به این افراد در دستور کار قرار گرفته و کتاب و نوشت افزار مورد نیاز برای آموزش بی سوادان به صورت رایگان در اختیار آنان قرار می گیرد.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه نهضت سوادآموزی فعالیت خود را از سال ۵۸ در راستای آموزش خواندن و نوشتن به افراد بی سواد و کم سواد در راستای محو بی سوادی در کشور آغاز کرده است، ادامه داد: ریشه کنی بی سوادی از تاکیدات مقام معظم رهبری است که این امر باید در جامعه اسلامی انجام شود.

این مقام مسوول بیان کرد:ریشه کنی بی سوادی در جامعه مستلزم تلاش و کوشش و یاری و مشارکت همه دستگاه های فرهنگی است که باید همه افراد برای یاری این نهاد دست به دست هم دهند تا در آینده نزدیک شاهد محو بی سوادی در جامعه و استان باشیم.

معاون نهضت سوادآموزی، آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: در حال حاضر۹۴ درصد جامعه هدف سوادآموزی استان که افراد ۱۰ تا ۴۹ سال هستند از نعمت خواندن و نوشتن بهرمند هستند.

وی بیشترین آمار بی سوادی در استان را متعلق به شهرستان های اراک، ساوه و خنداب دانست و ادامه داد: کمترین بی سواد در شهرستان های تفرش، آشتیان، محلات و دلیجان شناسایی شده است.

این مقام مسوول به استخدام آموزشیاران نهضت در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: معاونت سوادآموزی به دو شیوه کلاسی و آموزش فرد به فرد به آموزش افرادمی پردازد.

مینایی ادامه داد: معلمان و مدیران همه افرادی که دارای مدارک تحصیلی دیپلم به بالا هستند می توانند در آموزش دادن به بی سوادان این نهاد را یاری کنند .

وی بیان کرد: برای افردی که در این امر شرکت می کنند یک دوره کوتاه آموزشی گذاشته می شود و به ازای قبولی هر فرد حق الزحمه پرداخت می شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.