برگزاری نشست هماهنگی برنامه‌های اربعین حسینی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک؛ حجت‌الاسلام مصطفی ذوالفقاری ظهر امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های اربعین حسینی در جمع مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی، اظهار داشت: در زیارت اربعین ابعادی چون محبت به اباعبدالله(ع) و برائت از کفار و مخالفان سیره و روش اهل بیت(ع) کاملا آشکار است.

وی افزود: اهمیت این زیارت در نزد شیعیان به حدی است که یکی از پنج نشانه مومن شناخته شده ‌است، همچنین زیارت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در روز اربعین بسیار تاکید شده است، چون زیارت در این روز اجر و پاداش فراوانی نزد پروردگار دارد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی خاطرنشان کرد: اربعین چهلمین روز شهادت امام حسین علیه السلام است که جان خود و یارانش را فدای دین و آزادگی کرد، از آنجا که گرامیداشت ‏خاطره شهید و احیاء اربعین، زنده نگاه داشتن‏ نام و یاد و راه ایشان است و زیارت، یکی از راه‌های یاد و احیاء خاطره است، زیارت‏ امام حسین‏(ع‏) به ویژه در روز بیستم ماه صفر که اربعین آن حضرت است، فضیلت بسیاری دارد.

ذوالفقاری با بیان اینکه اربعین پایه‌گذار فرهنگ تجلیل از شهدا و روز تجدید پیمان با حسین ابن علی(ع) است، تصریح کرد: این زیارت علاوه بر عرض سلام به محضر امام سوم شیعیان، اعتقادات دینی انسان را نیز تقویت می‌کند چون فرازهای شگفت‌انگیزی در آن نهفته شده است.

وی، تجدید بیعت آزادگان جهان با اهداف متعالی قیام اباعبدالله الحسین(ع) را از مهم‌ترین پیام‌های اربعین حسینی دانست و ادامه داد: زیارت اربعین به نماد وحدت، فداکاری و ایجاد نظام عادلانه انسانی و همراه با کرامت تبدیل شده و باید گفت، اربعین بزرگترین اجتماع سیاسی – عبادی شیعیان جهان است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی تأکید کرد: اربعین احیاگر شعائر دینی است و آنچه در عاشورا اتفاق افتاد بعد از ۴۰ روز تکمیل شد تا فرهنگ عاشورا باقی بماند.

وی اضافه کرد: اربعین تجدید میثاق دوباره یاران امام حسین(ع) با اصل ولایت است، اربعین به نوعی میثاق دوباره با آرمان‌های حسینی است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی، دعوت از وعاظ و سخنرانان برجسته و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و برگزاری مراسم قرائت زیارت اربعین در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، برپایی نمایشگاه‌های کتاب، عکس و پوستر، چاپ نشریه مناسبتی، محصولات فرهنگی و ماکت‌های عاشورایی را از برنامه‌های کانون‌های مساجد در اربعین حسینی عنوان کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.