برگزاری آیین قصه گویی یلدا در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان

به گزارش مرکزی دیلی، «محمد تقی حقی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این برنامه از یک هفته پیش در مراکز کانون پرورش فکری استان کلید خورده بود و درآن از ظرفیت های قصه گویی مربیان در انتقال مفاهیم سازنده به اعضا بهره گرفته شد.

وی هدف از برگزاری این آیین را بهره گیری از مهارت قصه گویی در پرورش خلاقیت گفتاری کودکان، ارتقای شخصیت و آشنایی آنان با فرهنگ ایرانی و اسلامی عنوان کرد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی ادامه داد: یلدا یکی از آیین های کهن ایرانی است و قصه گویی از دیرباز به عنوان یکی از سرگرمی های ارشادی در آن مطرح بوده است.

حقی بیان کرد: انتقال این فرهنگ به نسل جدید از طریق این گونه برنامه ها، هدفگذاری شده و در این آیین علاوه بر قصه های کهن ایرانی، قصص قرآنی، متل ها و شوقات نقل شده است.

این مقام مسوول اضافه کرد: در این آیین روش های بیان قصه، مشارکت پذیری، توجه دادن شرکت کنندگان در کلاس قصه گویی با پیام ها و مفاهیم اخلاقی و انسانی داستان ها دنبال شده است.

در حال حاضر ۱۸ هزار و ۵۳۲ نفر عضو مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی هستند و این تعداد از خدمات ۴۴ مرکز کانون ، ۲ مرکز روستایی و ۳ کتابخانه پستی بهره مند هستند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.