ورزش بانوان در کفه سبک تر ترازوی ورزشی

به گزارش مرکی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، پس از ابقای تنها نماینده فوتسال بانوان استان مرکزی در لیگ برتر فوتسال کشور، هم اکنون دست اندرکاران این تیم برای انجام بازی های خانگی خود با مشکل سالن روبرو هستند، سالنی که بتوانند در آن تمرین و با مهمانان خود رقابت کنند و مهم تر از آن  از حمایت تماشاگران و طرفداران خود بهره ببرند.

تیم صنایع چوب شمشاد دلیجان، اولین و تنها نماینده فوتسال بانوان استان مرکزی در لیگ برتر بوده است و در لیگ پیشرو نیز برای دومین سال پیاپی در این مسابقات شرکت خواهد کرد. البته ممکن است این تیم امسال در مسابقات لیگ برتر با نام شمشاد شهرداری دلیجان حضور پیدا کند که تصمیم گیری در خصوص آن هنوز نهایی نشده است.

سرمربی تیم فوتسال شمشاد دلیجان به خبرنگار مهر در این زمینه می گوید: تنها سالن فوتسال شهرستان دلیجان که البته برآن نیز نام استاندارد نمی توان گذاشت، سالن یادگار امام (ره) تربیت بدنی دلیجان است که بازی های سال گذشته تیم در آن انجام می شد.

نداشتن سالن به قیمت از دست دادن امتیاز میزبانی

فاطمه جلالی می افزاید: به دلیل پاره ای از مسائل امسال این سالن در اختیار تیم قرار نمی گیرد و در واقع تیم دلیجان بدون سالن می شود.

وی با بیان اینکه نداشتن سالن به قیمت از دست دادن امتیاز میزبانی تمام می شود، تصریح می کند: با توجه به این کمبود، تیم از این پس باید تمام بازی های خانگی خود را خارج از دلیجان انجام دهد که موجب می شود حمایت تماشاگران دلیجانی که همیشه حامی تیم بوده اند و زبانزد را از دست بدهد.

جلالی با اشاره به اینکه هیئت فوتبال استان و تربیت بدنی دلیجان همیشه حامی تیم بوده اند، ادامه می دهد: در این راستا حمایت های مالی و معنوی تربیت بدنی استان ضعیف بوده و گویا هیچ بودجه و اعتباری در این خصوص به دلیجان تعلق نگرفته است.

وی تاکید می کند: بر کسی پوشیده نیست که اولین قدم در ارائه بازی خوب، داشتن سالن مناسب با امکانات کافی است.

جلالی که ۱۰ سال است مربی فوتسال است، معتقد است: در زمینه ورزش بانوان خصوصا فوتسال استعدادهای خوبی وجود دارد ولی نیاز به حمایت مثبت ، موثر و مستمر برای شکوفایی دارد.

مشکل جذب و نبود اسپانسر پیگیر و جدی برای وزش بانوان

وی در خصوص مشکل جذب و نبود اسپانسر پیگیر و جدی برای وزش بانوان اظهار می کند: در ورزش بانوان به دلیل کم بودن تماشاگر نسبت به آقایان و همچنین نبود فرصت پخش تلویزیونی، مجالی برای تبلیغ نیست بنابراین کمتر کسی حاضر به حمایت می شود.

جلالی اضافه می کند: اسپانسر خصوصی ورزش بانوان ممکن است به دلیل تبلیغات ضعیف به مرور زمان دچار خستگی و دلزدگی شود که ورود بخش غیرخصوصی و دادن برخی امتیازها می تواند قوت قلبی برای اسپانسر شخصی باشد.

مربی تیم شمشاد تاکید می کند: با تمام این موانع تبلیغاتی پیش روی اسپانسرهای خصوصی، حامی خصوصی تیم که  صنایع چوب شمشاد دلیجان است تا کنون چتر حمایتی خود را از روی تیم برنداشته و تیم هرگز با مشکل مالی روبرو نبوده است و تمام واریزی های تیم به موقع بوده است.

جلالی معتقد است: همین حمایت ها باعث شده که تیم فوتسا ل شمشاد دلیجان هم اکنون در رده های مختلف سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان نیز شکل گرفته باشد و حضور موفقی نیز در مسابقات داشته باشد.

وی می افزاید: البته در چند سال گذشته شهرداری دلیجان نیز تیم را حمایت می کرده است ولی حضور رسمی آن به عنوان حمایتگر دولتی در کنار بخش خصوصی هنوز قطعی نشده است.

جلالی در خصوص شکل گیری تیم صنایع چوب دلیجان می افزاید: تیم فوتسال صنایع چوب شمشاد در سال ۸۸ شکل رفت و از همان سال مربیگری تیم بر عهده من بوده است.

حضور موفق تیم شمشاد در لیگ

وی ادامه می دهد: تیم در همان سال قهرمان استان شد بعد از آن به زیرگروه سه فوتبال کشور راه یافت. با توجه به نتایج خوبی که بدست آمد حامی تیم تصمیم گرفت امتیاز لیگ ۲ را برای تیم خریداری کند.

جلالی از حضور موفق تیم شمشاد در لیگ می گوید: تیم در سال ۸۹ نایب قهرمان لیگ دو شد و به مسابقات لیگ یک کشور راه پیدا کرد.

وی می افزاید: در اولین سال حضور در مسابقات لیگ یک رده پنجم لیگ را بدست آوردیم و در سال بعد به رده چهارم رسیدیم و توانستیم سهمیه حضور در لیگ برتر را به دست آوریم.

مربی تیم شمشاد دلیجان خاطرنشان می کند: با توجه به اینکه تیم یک هفته مانده به آغاز لیگ متوجه حضورش در لیگ برتر شد، فرصت کم و کم تجربگی موجب شد که تیم نتایج خوبی به دست نیاورد.

جلالی با اشاره به اینکه تیم شمشاد برای ابقا در لیگ برتر مجبور به بازی پِلِی آف با تیم چهارم لیگ یک اش، .می افزاید: در این راستا تیم،  روز سه شنبه ۲۶ آذر، به مصاف تیم انصار ولایت تبریز رفت و توانست با نتیجه پنج بر چهار پیروز شود و در لیگ برتر بماند.

تیم صنایع چوب دلیجان در این روز با نام صنایع شمشاد شهرداری بازی کرد

وی بیان می کند: تیم صنایع چوب دلیجان در این روز با نام صنایع شمشاد شهرداری بازی کرد و ممکن است برای حضور در لیگ نام تیم تغییر کند، البته این منوط به این است که شهردری نیز در کنار صنایع چوب دلیجان حامی و اسپانسر تیم باشد.

وی می افزاید: تیم دلیجان از ابتدا با ورزشکارن دلیجانی شکل گرفت اما هم اکنون از استان های دیگر نیز بازیکن دارد که نمایش موفقی داشته اند. جلالی افزود: سال گذشته چهار تن از بازیکنان تیم به تیم ملی دعوت شدند.

جلالی در خصوص آمادگی تیم برای بازی در لیگ برتر خاطرنشان می شود: با توجه به اینکه فرصت آماده سازی کم است و خیلی تجربه حضور در این لیگ را نداریم؛ ولی تمام تلاش و برنامه ریزی ها به سوی کسب رده های بالاتر در جدول را خواهد بود.

وی می گوید: حضور زنان در عرصه ورزش باعث ایجاد روحیه نشاط و بالا رفتن اعتماد به نفسشان می شود که البته در ورزش های رقابتی این تاثیر بیشتر است.

حضور زنان در عرصه ورزش باعث بالا رفتن اعتماد به نفسشان می شود

جلالی می افزاید: وجود حجاب در هنگام ورزش مانعی برای بانوان ایجاد نمی کند، در بازی های داخلی که این یک شرایط برابر است و در بازی های بین المللی فرصتی برای بروز توانایی های بیشتر زنان ایرانی است.

این مربی موفق دلیجانی می گوید: حجاب مانعِ عملکرد خوب نیست، بلکه فرصت حضور زنان ایرانی در میدان های بین المللی را فراهم می آورد تا بتوانند خود را بروز دهند و نامِ خود را ثبت کنند، همانطور که دیده شد تیم فوتسال زنان ایران با داشتن حجاب توانست نائب قهرمان آسیا شود.

تیم صنایع چوب شمشاد دلیجان از ششم دی ماه بازی های خود در لیگ برتر را آغاز خواهد کرد و در این مسابقات با ۱۲ تیم از سایر استان ها به صورت رفت و برگشت به رقابت خواهد پرداخت. این تیم همچون سایر تیم های لیگ برتر موظف به شرکت در جام حذفی نیز خواهد بود.

تیم فوتسال دلیجان، اولین و تنها نماینده فوتسال بانوان استان مرکزی در حالی برای بازی های لیگ برتر آماده می شود که با ۱۲ بازی خانگی پیش رو، نبود سالن مشکل کنونی اش است، سالنی که نبودش باعث از دست دادن امتیاز حمایت هم شهری هایش می شود.

امتیازی که همیشه با نام امتیاز میزبانی در دنیای ورزش مهم بوده است. امیدواریم که دست اندرکاران ورزش استان کمی بیشتر به ورزش بانوان در استان اهمیت بدهند تا نیروهای اینچنینی که می توانند باعث نام آوری ورزش استان شوند، نیز بتوانند همچون استان های دیگر خودی نشان دهند. و اینکه متولیان ورزش خود نیز در تحقق ، شعار همیشگی  خودشان  مبنی بر ِ حضور فعال زنان در عرصه ورزش باشند و همه آن را بر دوش ورزشکاران و حامیان بخش خصوصی نگذارند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.