برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب به مناسبت دهه فجر در مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری تسنیم از اراک، شکرالله حسن بیگی در سی و هشتمین جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی استانداری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب یک رویداد فرهنگی است و فضایی که با برپایی نمایشگاه کتاب فراهم می شود نه تنها زمینه شور و نشاط فرهنگی را به دنبال دارد بلکه زمینه ارتقا شاخص های فرهنگی به ویژه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را نیز فراهم می کند.

وی افزود: تنها با فرهنگ ‌سازی می‌توان سرانه مطالعه جامعه را افزایش داد و لازم است زمینه و شرایط شور و نشاط را طوری فراهم کنیم تا انگیزه‌های لازم برای کتاب‌خوانی بیشتر فراهم شود.

حسن بیگی با اشاره به نقش مطالعه در کاهش آسیب های اجتماعی تصریح کرد: افزایش فرهنگ مطالعه در جامعه کاهش ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی را به دنبال داشته و راه درست زندگی کردن را به جامعه آموزش می دهد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار با اشاره به گسترش مشاوره گفت: باید به مسئله مشاوره بیش از این ها توجه شود و بستر مشاوره های روانی و اجتماعی خانواده ها فراهم شود و از این رو بهزیستی و سایر نهادهای مسوول باید ظرفیت های خود را در این زمینه گسترش دهند.

وی افزود: مراکز مشاوره نقش بسیار مهمی در سلامت جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی دارند و با بستر سازی های مناسب باید زمینه را برای استفاده هرچه بیشتر مردم از این نهاد ها فراهم کنیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.