دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان: فتنه ۸۸ سناریویی برای براندازی نظام بود

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، نادر مقدسی صبح امروز در نشست هفتگی این حزب در اراک با اشاره به برخی تحرکات برای رفع حصر سران فتنه اظهار داشت: برخی اظهارت افراد بسیار تعجب برانگیز است و می‌گویند فتنه سال ۸۸ یک سوء تفاهم بود، در حالی که با وجود اسناد بسیار از فتنه سال ۸۸ سوء تفاهم خواندن آن یک ادعای عجیب است.

وی افزود: ما معتقدیم فتنه سال ۸۸ نه تنها یک سوء تفاهم نبود، بلکه یک سناریویی برای براندازی نظام و همراهی با سرویس‌های اطلاعاتی دشمن بود که اسناد آن موجود است و حوادث آن در ذهن مردم باقی است حال چگونه می‌شود که عده‌ای آن را انکار می‌کنند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه فتنه سال ۸۸ یک خیانت آشکار و بزرگ به نظام مقدس اسلامی بود، ادامه داد: اظهار اینگونه موضع‌گیری‌ها نشان می‌دهد که برخی‌ها در فتنه تعمد دارند، چرا که اگر تعمد نداشتند با مشخص شدن زوایای فتنه و گذشت چند سال از آن، به جای طلبکار شدن و واژه‌ سازی کردن باید عذرخواهی و قول جبران بدهند.

مقدسی تاکید کرد: موضوع رفع حصر و آزاد کردن زندانیان به قوه قضائیه و شورای عالی امنیت ملی باز می‌گردد و از عقلای اصلاحات می‌خواهیم رفتار تندروها را مراقبت کنند که موجب جبهه‌گیری جدید در جامعه نشود، چرا که مردم در انتخابات به آرامش و اعتدال رای دادند.

وی در ادامه با اشاره به رفتارهای اخیر آمریکا و نقض تعهدات خود در توافقنامه ژنو بیان کرد: قبلاً تاکید کرده‌ایم که اعتمادی به آمریکایی‌ها نیست و اقدامات اخیر آنها نشانه بزرگ دیگری از پیمان‌‌شکنی است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی ابراز داشت: اظهارات خانم وندی شرمن این نکته را که آمریکایی‌ها تنها به بحث هسته‌ای اکتفا نخواهند کرد را تأیید می‌کند، قبلا هم گفته شده بود که مدیریت شش ماه آینده پس از توافقنامه بسیار مهم است البته ایران در مدیریت تفاهم‌نامه بسیار منطقی‌تر و دقیق‌تر ظاهر شده و به خوبی صداقت خود را نشان داده است، ما امنیت ملی را با هیچ چیز عوض نخواهیم کرد و به راحتی از کنار اینگونه حرکات غیر دیپلماتیک و غیر قانونی و زیاده‌خواهانه آمریکا عبور نخواهیم کرد.

مقدسی در ادامه تصریح کرد: دولتمردان باید واکنش مناسبی در قبال این تحریم‌های جدید داشته باشند و متناسب با رفتار طرف مقابل اقدام عملی انجام دهند، چرا که مردم نیز قطعا انتظار دارند که دولت رفتار مناسبی نشان دهد.

وی با بیان اینکه دولت نباید در قبال عدم پایبندی طرف مقابل به توافقنامه سکوت کند، بیان داشت: انتظار می‌رود دولتمردان با هوشمندی نسبت به این قضیه عکس‌العمل لازم و به هنگام را داشته باشد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: یکی از ضعف‌های ما در حوزه فرهنگ، انفعالی عمل کردن است که اگر فرهنگ و مولفه‌های تأثیرگذار آن در حوزه‌های مختلف به‌ خوبی شناخته شود و تحولات و پدیده‌های فرهنگی با تدبیر و حکمت مورد مطالعه، شناسایی و رصد به ‌هنگام قرار گیرد و برای نحوه مواجهه با آنها چه در بعد ایجابی و چه در بعد سلبی چاره اندیشی شود، می‌توان از عملکرد انفعالی در عرصه فرهنگ جلوگیری کرد.

مقدسی همچنین با تاکید بر اینکه  فرهنگ هنوز در عرصه مدیریت کشور مظلوم مانده و البته مظلومیت فرهنگ فقط در عدم اختصاص بودجه و یا عدم تأمین امکانات لازم نیست، اظهار داشت: ما نباید به فرهنگ نگاه مادی داشته باشیم، فرهنگ را باید روح حاکم و هوای سالم تنفس در تمامی زوایای جامعه قلمداد کرد، جامعه‌ای که دچار ضعف فرهنگی باشد، قدرت نقش‌آفرینی در هیچ عرصه‌ای را نخواهد داشت.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.