برگزاری همایش بزرگداشت روز جهانی معلولین در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، مدیر کل بهزیستی استان مرکزی در این همایش گفت: تصمیم سازی در حوزه معلولین باید به گونه ای باشد که بستر استقلال نسبی این قشر از جامعه فراهم شود.

«بهروز رفیعی» ادامه داد: باید زمینه حضور معلولین در بخش های مختلف جامعه فراهم شود تا آنان بتوانند با سهولت به امور خود رسیدگی کرده و همچنین توانمندی های خود را به اقشار مختلف جامعه نشان دهند.

وی اضافه کرد: به منظور تقویت روحیه معلولین باید خدمات مناسبی در اختیار آنان قرار گیرد که این مهم نیازمند توجه ویژه مسوولان استانی و شهرستانی است.

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی اظهار کرد: باید زیرساخت ها و بسترهای لازم برای شکوفا کردن استعدادهای معلولان فراهم شود که این مهم نیز نیازمند برنامه ریزی ها و تمهیدات کاربردی و کارشناسی است.

وی افزود: بهبود کیفیت زندگی توانخواهان ومعلولین در گروی تلاش های یک دستگاه خاص نیست بلکه نیازمند همکاری و تعامل همه دستگاه های دولتی و خصوصی است.

رفیعی یادآوری کرد: متاسفانه معلولین و جانبازان استان مرکزی به لحاظ مبلمان شهری نامناسب توانایی حضور در جامعه را ندارند و حتی برای انجام کوچکترین امور اداری باید یک همراه با خود داشته باشند بنابراین مسوولان باید برای مناسب سازی معابر و مبلمان شهری در این استان بیش از پیش تلاش کنند.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۱۱ درصد جمعیت کل کشور و هفت درصد جمعیت استان مرکزی معلول هستند که توانبخشی و تلاش برای فراهم کردن زمینه استقلال نسبی برای این قشر از جامعه مهمترین رویکرد سازمان بهزیستی کشور است.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان مرکزی خاطرنشان کرد: معلولینی که توانایی رسیدن به استقلال نسبی را ندارند مشمول دریافت مستمری می شوند.

موسیقی بی کلام، مرثیه خوانی و اجرای مراسم تعزیه خوانی از مهمترین برنامه های جنبی این همایش بود.

روز ۱۲ آذر ماه همزمان با سوم دسامبر به عنوان روز جهانی معلولین نامگذاری شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.