اقامه نماز مهمترین پیام نهضت خونین عاشورا است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: اقامه نماز مهمترین پیام امام حسین(ع) و نهضت خونین عاشورا است و مؤمنان باید به این فریضه الهی توجه ویژه داشته باشند.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی روز جمعه همزمان با عاشورای حسینی افزود: باید نسبت به تقویت اعتقادات و ارزش های دینی به ویژه برپایی نماز اول وقت و جماعت در جامعه تلاش شود.

وی ادامه داد: محرم و صفر، عمیق ترین و اثرگذارترین موضوع فرهنگی اسلام است و باید به فلسفه و اهداف نهضت سیدالشهدا(ع) بیش از پیش توجه شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از مهمترین اهداف امام حسین(ع) و مکتب عاشورا دانست و گفت: برای پرداختن به فریضه اجتماعی و حیاتی امر به معروف و نهی از منکر باید علم ، آگاهی و شناخت بیشتر حاصل شود و همه در راستای تبیین این فریضه در جامعه تلاش کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی عاشورا را یک مکتب حیات‌ بخش انسانی دانست و اظهار کرد: حضرت سیدالشهدا (ع) عصاره همه حقایق الهی است و از این جهت وجود مبارک ایشان تنها متعلق به‌ شیعیان و مسلمانان نیست، بلکه متعلق به‌ همه انسان‌ها است.

امام جمعه اراک اضافه کرد: حضور مردم در آیین‌های عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) دارای اجر اخروی است اما آنچه که جامعه ایران اسلامی را از هجمه و توطئه‌های فرهنگی دشمنان مصون می‌دارد، نهادینه کردن فرهنگ ناب عاشورا است که این مهم وظیفه اصلی روحانیان، مبلغان دینی، مداحان و هیات‌های مذهبی است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.