افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فن آوری در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری پانا، معاون پژوهش و فن‌آوری دانشگاه آزاد اسلامی اراک در آئین افتتاحیه این نمایشگاه گفت: هدف از علوم و فناوری نانو درک خواص و ساخت انواع مواد، ساختارها و افزار ها در حد مقیاس نانو متری است.

علی نیازی افزود: این مواد و ساختارها ممکن است خواصی کاملا متفاوت از توده مواد و ساختار های بزرگتر داشته باشند که در استان مرکزی ۸۷ مقاله در حوزه نانو فناوری به چاپ رسیده است.

وی ابراز داشت: در سال ۸۲، ایران ۳۰ مقاله در زمینه نانو منتشر نموده است که در سال ۹۲ ، این آمار ۱۲۶ برابر شده است و در حال حاضر ایران یکی از پنج کشور دنیا در زمینه فن آوری نانو به شمار می‌آید.

این مقام مسئول اظهار کرد: دستیابی به جایگاه مناسب در حوزه فن آوری نانو از مأموریت های مهم سند راهبردی جمهوری اسلامی ایران است و بر اساس این سند، ایران باید در سال ۹۲ جز ۱۵ کشور برتر جهان در این زمینه باشد.

معاون پژوهش و فن‌آوری دانشگاه آزاد اسلامی اراک با اشاره به برخی از فعالیت های پژوهشی دانشگاه ازاد اسلامی اراک و بیان کرد:  تاکنون اعضاء هیئت علمی و دانشجویان این واحد با ارایه بیش از هزار مقاله در کنفرانس ها و همایش های ملی و بین المللی عزمی راسخ در تولید علم داشته اند که این مقالات شامل ۵۶۲ مقاله ISI، ۴۵۰ مقاله علمی-پژوهشی و ۲۱۰ مقاله علمی-ترویجی است.

وی در ادامه هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی دستاوردهای علمی، پژوهشی و صنعتی دانشگاه ها، سازمان‌ها، مراکز تحقیقاتی و صنایع استان مرکزی بیان و تصریح کرد: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فن آوری استان مرکزی با برپایی ۵۰ غرفه از ۲۴ لغایت ۲۸ آذرماه از ساعت ۹ صبح الی ۵ بعدازظهر در مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد اراک آماده بازدید پژوهشگران، اساتید، دانشجویان، علاقمندان و عموم مردم می‌باشد.

وی افزود: برای استفاده بیشتر بازدیدکنندگان از نمایشگاه هفته پژوهش و فن آوری استان مرکزی، نمایشگاه کتاب با حضور ناشران مختلف همزمان با این نمایشگاه، در سالن ورزشی شهدای پنجم مرداد برگزار می شود تا دانشجویان، محققان و اساتید بتوانند استفاده مطلوب را از این نمایشگاه را ببرند.

معاون پژوهش و فن آوری دانشگاه آزاد اسلامی اراک با اشاره به این که امسال در شش گروه علوم انسانی، علوم پزشکی، هنر، فنی مهندسی، کشاورزی و علوم پایه پژوهشگران برتر برگزیده خواهند شد خاطر نشان کرد: پژوهشگران و فن آوران می‌توانند تا پایان وقت اداری ۲۳ آذرماه، آثار خود را ارسال نمایند و آخرین اطلاعات هفته پژوهش نیز بر روی وب سایت دانشگاه آزاد اسلامی اراک موجود می باشد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.