برپایی نمایشگاه هفته پژوهش و فن‌آوری از فردا در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک علی نیازی پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته پژوهش اظهار داشت: هفته پژوهش و فن‌آوری امسال با شعار «پژوهش و فن‌آوری، کلید توسعه پایدار» از فردا آغاز خواهد شد.

وی افزود: در کارگروه پژوهش و فن‌آوری استان که به ریاست استاندار مرکزی در آذر ماه سال جاری با محوریت هفته پژوهش برگزار شد، دانشگاه آزاد اسلامی اراک به عنوان دبیرخانه ستاد برگزاری هفته پژوهش و فن‌آوری در سال ۹۲ انتخاب و منصوب شد.

وی اظهار داشت: پس از انتصاب دانشگاه آزاد اسلامی اراک به عنوان دبیرخانه ستاد برگزاری هفته پژوهش و فن‌آوری،‌ جلسه‌ای به منظور برنامه‌ریزی مناسب و مشخص کردن راهکارهایی برای برگزاری باشکوه مراسم هفته پژوهش و معرفی و انتخاب دبیر کمیته‌ها با حضور نمایندگان تام‌الاختیار دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و سازمان‌های مرتبط استان مرکزی برگزار شد.

مدیر اجرایی ستاد برگزاری هفته پژوهش و فن‌آوری استان مرکزی با اشاره به تشکیل شش کمیته برای این ستاد گفت: در جلسه ستاد هفته پژوهش و فن‌آوری شش کمیته تعیین و دبیرخانه این کمیته‌ها مشخص شد که این کمیته‌ها شامل کمیته انتخاب پژوهشگران و فن‌آوران برتر به مسؤلیت دانشگاه آزاد اسلامی اراک، کمیته تبلیغات و اطلاع‌ رسانی به مسئولیت دانشگاه آزاد اسلامی اراک، کمیته برگزاری نمایشگاه‌ به مسئولیت دانشگاه آزاد اسلامی اراک، کمیته سخنرانی‌ها به مسئولیت دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات استان مرکزی- اراک، کمیته بازدیدها به مسئولیت سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل استاندارد و کمیته فن ‌بازار به مسئولیت فن بازار منطقه‌ای استان است.

دبیر کمیته برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش و فن‌آوری استان مرکزی بیان کرد: هفته پژوهش و فن‌آوری همزمان با برگزاری مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فن‌آوری استان فردا در سالن ورزشی شهدای پنجم مرداد آغاز می‌شود.

نیازی خاطرنشان ساخت: برگزاری این نمایشگاه در هفته پژوهش فرصت مناسبی برای عرضه دستاوردها و افتخارات پژوهشی استان مرکزی است تا توانمندی‌های استان معرفی و در معرض دید علاقمندان به ویژه جوانان قرار گیرد.

به گفته وی در نمایشگاه امسال، تقریبا تمام دانشگاه‌‌های استان مرکزی و همچنین اکثر صنایع بزرگ استان دارای غرفه بوده و در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی افزود: برای استفاده بیشتر بازدیدکنندگان از نمایشگاه هفته پژوهش و فن‌آوری نمایشگاه کتاب با حضور ناشران مختلف همزمان با این نمایشگاه، در سالن ورزشی شهدای پنجم مرداد برگزار می‌شود تا دانشجویان، محققان و اساتید بتوانند استفاده مطلوب را از این نمایشگاه را ببرند.

معاون پژوهش و فن‌آوری دانشگاه آزاد اسلامی اراک با اشاره به اینکه امسال در شش گروه علوم انسانی، علوم پزشکی، هنر، فنی مهندسی، کشاورزی و علوم پایه پژوهشگران برتر برگزیده خواهند شد، تصریح کرد: پژوهشگران و فن‌آوران می‌توانند تا پایان وقت اداری ۲۳ آذر ماه، آثار خود را ارسال کنند و آخرین اطلاعات هفته پژوهش نیز بر روی وب سایت دانشگاه آزاد اسلامی اراک موجود است.

نیازی هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی دستاوردهای علمی، پژوهشی و صنعتی دانشگاه‌ها، سازمان‌ها، مراکز تحقیقاتی و صنایع استان مرکزی بیان کرد و اظهار داشت: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فن‌آوری استان مرکزی با برپایی ۵۰ غرفه از ۲۴ تا ۲۸ آذر ماه از ساعت ۹ تا ۵ بعد از ظهر در مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد اراک آماده بازدید پژوهشگران، اساتید، دانشجویان، علاقمندان و عموم مردم است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.