اظهارات امام جمعه اراک در شورای اداری با حضور استانداران ادوار مختلف استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» عصر روز چهارشنبه در شورای اداری با حضور استانداران ادوار مختلف استان مرکزی در اراک افزود: استانداران پس از انقلاب اسلامی ذخیره مدیریتی و سرمایه بزرگ اجرایی و فکری کشور هستد که باید بستر استفاده از تجارب آنان به معنای واقعی مهیا شود.

وی توضیح داد: استانداران پیشین استان مرکزی باید بر مبنای اهداف چشم انداز توسعه و اسناد توسعه کشور و نظرگاه های مقام معظم رهبری در حوزه های مختلف سبک زندگی ایرانی و اسلامی، افزایش جمعیت، توسعه فناوریهای نوین، مراکز رشد دانش بنیاد ، کاهش وابستگی به نفت و برجسته سازی ارزشهای نظام افق های راهبردی کارآمد را برای استان ترسیم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: با سه دهه تجربه دیگر زمان آزمون و خطا برای مدیران تمام شده و همه باید با استفاده از ظرفیتهای مردمی، تفکر نخبگان و قابلیت های علمی و مدیریتی کشور را به سوی اهداف بلند تر سوق دهیم.

آیت الله دری نجف آبادی یادآور شد: یکی از مسوولیت های سنگی امروز مدیران اجرایی فرهنگ سازی در عرصه داخلی و بین المللی است و کوچکترین غفلتی در این خصوص راه را برای دشمنان و اهداف زهرآگین آنها علیه نظام باز می کند.

وی گفت: مجمع استانداران کشور ظرفیتی بزرگ است که باید استراتژی های خود را بر مبنای شناخت چالشها و تنگناها و ارائه مشاوره قوی مدیریتی برای بدنه اجرایی کشور قرار دهد و یکی از ضرورتهای مهم برای این مجمع تدوین سند توسعه و آمایش فرهنگی برای هر استان است.

امام جمعه اراک توضیح داد: اهداف فرهنگی در تمامی برنامه ها باید از حاشیه به متن بیاید و امروز که امانت بزرگ مدیریت بر دوش فرزندان نظام به عنوان استانداران گذاشته شده، باید فرهنگ را جان مایه سعادت دانسته و از این حوزه غفلت نکنند.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: دولت اعتدال که شعار تدبیر و امید را سرلوحه کار خود قرار داده در تدبیر برای مشکلات باید از همه ظرفیتها از جمله تجارب استانداران پیشین بهره بگیرد تا بتواند جوانه های امیدورای را هر روز در دل مردم بیشتر شکوفا کند.

وی اظهار کرد: انتظار از دولت تدبیر و امید این است که از هم اینک در کنار کارهای با برنامه و حرکت در مسیر قانون اساسی و برنامه های توسعه ای در پی سندی از جمع بندی اقدامات واقعی خود در پایان کار باشد و این را به عنوان یک کار نوین در مدیریت اجرایی کشور پی ریزی کند..

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.