بررسی علمی اصول نقد تئاتر در حوزه هنری استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، خلیل خسروبیگی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، اظهار داشت: به منظور قانونمند کردن مباحث علمی و آموزشی، حوزه هنری استان مرکزی در نظر دارد کارگروه‌هایی متشکل از گروه کارگردانان، بازیگران، نویسندگان و نقد تئاتر تشکیل دهد.

وی افزود: هنرمندانی که در شاخه‌های مختلف تئاتر از پتانسیل لازم برخوردار هستند را جذب کرده و از آنها دعوت می کنیم تا در این کارگروه حضور داشته باشند.

خسرو بیگی ادامه داد: همچنین دوره‌های آموزشی را با استفاده از اساتید مطرح این عرصه برگزار می کنیم تا این کارگروه‌ها از نظر علمی و عملی بتوانند در روند تولید نمایش تاثیرگذار شوند.

مسوول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان مرکزی  گفت: باوجود اینکه در این شهر نمایش اجرا می‌شود و جشنواره برگزار می‌شود، اما آن طور که باید و شاید پس از تولید یک نمایش و برگزاری جشنواره آسیب شناسی اصولی در این عرصه وجود ندارد.

وی ادامه داد: بنابراین این واحد تصمیم به ایجاد کارگروه‌هایی در این زمینه گرفت تا آسیب شناسی انجام دهند و با گروه‌های نمایشی در ارتباط باشند.

خسروبیگی یادآور شد: گاهی پس از اجرای یک نمایش، آن نمایش به نقد گذاشته می‌شود، اما اغلب اوقات این نقدها دوستانه است و در بهبود تولیدات بعدی تاثیری ندارد، بنابراین در ابتدا با برگزاری کارگروه نقد تئاتر در سال جاری اصول نقد به صورت علمی بررسی می‌شود.

مسوول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان مرکزی خاطرنشان ساخت: کارگروه نقد متشکل از هنرمندان خداداد خدام، آرش زرنیخی، امیر زاوش و خلیل خسروبیگی در نظر دارد با یک برنامه ‌مدون و برگزاری جلسات نقد و بررسی نمایش‌های تولیدی در سطح استان، نمایشنامه‌های نویسندگان بومی و … بتواند پایه‌گذار یک جریان علمی و نقد و بررسی آثار نمایشی و در نهایت کمک به تولید آثار فاخر باشد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.