اعلام برنامه‌های سالروز گرامیداشت شهدای هفتم تیر در استان

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام عباس هاشمی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: به مناسبت گرامیداشت شهدای هفتم تیر برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در سطح استان به اجرا در می‌آید.

وی تصریح کرد: پنج نفر از ۷۲ نفر شهدای واقعه هفتم تیر از استان مرکزی بودند که به همراه دیگر یاران شهید بهشتی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده در استان خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم یادبود شهدای هفتم تیر در ۲۰ نقطه شهری و روستایی با هدف تکریم و تجلیل از حماسه‌ها و جانفشانی‌های شهدای والامقام،‌ تحلیل ابعاد فاجعه، بررسی علل و عوامل، کنکاش در خصوص چرایی و تشریح چگونگی و ابعاد ناشناخته و کمتر مورد توجه قرار گرفته‌ آن حادثه، پیامدها، عبرت‌ها و آسیب‌شناسی موضوعی، درس‌آموزی از آن واقعه، تبیین شخصیت‌ها و چهره‌های شاخص و تعریف جایگاه شهدای هفتم تیر در روند تثبیت نظام اسلامی و بارور شدن نهال انقلاب اسلامی از مهم‌ترین برنامه‌های واقعه هفتم تیر در استان است.

هاشمی برپایی نمایشگاه‌‌های عکس و کتاب، چاپ بروشور زندگینامه شهدای هفتم ‌تیر، برگزاری مسابقه کتابخوانی در بین کارکنان اداره‌های دولتی، برگزاری گفتمان‌های سیاسی و اجتماعی در مراکز علمی و آموزشی و دانشگاه‌ها و تجلیل از خانواده‌های گرانقدر شهدای هفتم تیر و … را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در استان اعلام کرد.

وی همچنین از برگزاری یادواره با شکوه شهدای هفتم تیر استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این یادواره ساعت ۱۰ صبح فردا در محل سالن اجتماعات پیامبر اعظم (ص) استانداری مرکزی برگزار می‌شود.

به گفته رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی، علی هاشمی‌سنجانی، محمدحسین صادقی، حجت غلامرضا آشتیانی، علی‌‌اصغر آقازمانی و محمود بالاگر از شهدای هفتم تیر استان مرکزی هستند که شهید علی هاشمی‌سنجانی نماینده مجلس وقت شورای اسلامی و شهید محمود بالاگر از اعضا و فعالان حزب جمهوری اسلامی مسن‌ترین و جوان‌ترین شهدای واقعه هفتم تیر به شمار می‌آیند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.