اظهارات یک فعال سیاسی بمناسبت سالروز تاسیس خبرگزاری ایسنا

به گزارش مرکزی دیلی، روح الله عالم زاده سردبیر دوهفته نامه صبح ساوه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، افزود : اگر به سیر فعالیت ایسنا نگاه منصفانه ای داشته باشیم درمی یابیم که این خبرگزاری معتبر ، با توجه به فعالیت جوانانی مشتاق با کمترین توقع مادی در آن ، توانسته است به یک جریان اصیل رسانه ای در کشور مبدل شود .
وی گفت : ایسنا به واقع آموخته است که در کنار انعکاس فعالیت های مسئولان ، پژواک صدا و خواسته مردم باشد ، از این رو می بینیم که ایسنا با استقلال نسبتا بیشتری ، حرف مردم را بیان می کند .
عالم زاده گفت : علیرغم اینکه استقلال محض در کار رسانه را محال می دانم ،‌ اما مجموعه ایسنا همواره در قبال فشارهایی که خواسته است ایسنا را تریبون یک جریان خاص سیاسی کند مقاومت نشان داده و اگر در برهه ای با تغییر مدیریت ها تحملش در قبال این فشارها کم شده اما هیچگاه تسلیم نشده است و این امتیاز بزرگ ایسنا به شمار می رود .
وی افزود : امروزه ایسنا بانشاط تر ، سرزنده تر و پویاتر به نظر می رسد چراکه همه جناح های سیاسی کشور در او حضور دارند و در این روزها ایسنا نه تعلق محض به اصولگرایان دارد و نه تعلق خاص به اصلاح طلبان و به واقع بوی خوش اعتدال از ایسنا به مشام می رسد .
این فعال مطبوعاتی اظهار کرد : بنده به عنوان یک خبرنگار و فعال مطبوعاتی محلی ، بیشتر به اصولگرایی علاقمندم اما وقتی می بینم ایسنا به اخبار دوستان اصلاح طلب نیز اهتمام ویژه دارد بسیار خوشحالم چراکه ایسنا با چنین رویکردی اعتماد اقشار مردم به رسانه ها را بیشتر می کند و مردم حس می کنند که ایسنا در چارچوب مصالح نظام ، رسانه ای چندصدایی است .
وی افزود : امتیاز بزرگ و دستاورد غیرقابل انکار ایسنا در جلب اعتماد مخاطبینش باید حفظ شود و تحفظ این موفقیت، زمانی به عینیت می رسد که ایسنا با انتشار صدای منتقدین دولت ، همزمان نسبت به نشر دستاوردهای آن نیز بکوشد.
سردبیر صبح ساوه در ادامه به فعالیت دفاتر استانی ایسنا اشاره کرد و افزود : ایسنا در استان مرکزی نگاه خوبی به شهرستان ها به ویژه ساوه دارد و این نگاه شهرستانی اگر تقویت شود ، تاثیرگذاری ایسنا بیشتر خواهد شد .
وی گفت : یکی از معایب بزرگ برخی رسانه ها اینست که در مقابل فشارهای سیاسی و توقعات غیرمتعارف برخی مسئولین کوتاه می آیند اما ایسنا در استان مرکزی علاوه بر ارتباط خوبی که با مسئولان و جریان های سیاسی برقرار کرده است ، مشی انتقادی حرفه ای خود را نیز حفظ نموده و مردم و رسانه های مکتوب، ایسنا را محرم و رفیق راستگوی خود می دانند .
عالم زاده گفت: به عقیده بنده ایسنا به خصوص در دفاتر استانی اش در کنار تمام محاسنی که دارد باید در ۳ محور تقویت شود و آن سه محور عبارتست از نگارش حرفه ای اخبار به خصوص در بعد اغلاط املائی ، به روز رسانی خبر در روزهای پنجشنبه و انتشار گزارش‌های بیشتر با موضوع میزگردها ، ‌مناظره ها و گزارشات میدانی که حتما بر غنای این خبرگزاری می افزاید .
این فعال مطبوعاتی در انتها با آرزوی توفیق بیشتر برای کارکنان ایسنا ابراز امیدواری کرد که به زودی شاهد فعالیت دفتر خبری ایسنا در ساوه باشیم .

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.