پدیده وارونگی دما آلاینده های هوای اراک را افزایش داد

به گزارش مرکزی دیلی، ˈمحسن کریمیˈ در گفت و گو با ایرنا افزود: این پدیده طبیعی که بیشتر در فصول سرد سال رواج دارد موجب می شود تا در ساعات سرد و اوقاتی که خورشید به زمین نمی تابد، تهویه هوایی مناسب صورت نگیرد و به دلیل ایستایی هوا آلاینده ها در سطوح پایین جو و محیط شهری محبوس شود.

وی بیان کرد: پدیده اینورژن (وارونگی دما) با افزایش نسبی دما در ساعات میانی روز بتدریج کاهش می یابد و غلظت آلاینده ها نسبت به ساعات اولیه بامداد رقیق تر می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان مرکزی خاطرنشان کرد: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی، تشکیل پدیده وارونگی دمایی و وضعیت آلودگی هوا تا پایان هفته جاری ادامه دارد و توصیه می شود در چنین شرایطی مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر نظیر کودکان، زنان باردار، سالمندان و شهروندانی که با نقص سیستم ایمنی بدن مواجه اند از حضور در محیط باز و پرتردد شهری خودداری کنند.

کریمی، وضعیت هوای ۲۴ ساعت آینده این استان را به صورت کمی تا قسمتی ابری و در شهرهای صنعتی همراه با افزایش آلاینده ها پیش بینی کرد.

وی اظهار کرد: شازند با کمینه دو درجه سانتگیراد زیر صفر و ساوه با بیشینه دمای ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهر این استان در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

وی گفت: دمای فعلی شهر اراک شش درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت دما حدود ۶۵ درصد است.

کارشناس هواشناسی استان مرکزی افزود: دمای هوای اراک امروز (دوشنبه) در حداقل دما به صفر درجه رسید و پیش بینی می شود در حداکثر دما به ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر برسد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی نیز اظهار کرد: شاخص کیفیت هوای اراک روز دوشنبه در شرایط سالم است و شاخص غلظت آلاینده ها نظیر ذرات معلق، اکسیدهای ناکس و منواکسید کربن در وضعیت استاندارد قرار دارد.

ˈ امیر انصاریˈ افزود: کاهش قدرت دید در بامداد امروز ناشی از بالا بودن میزان رطوبت هوا است که بر اثر بارندگی های چند روز اخیر ایجاد شده و نباید با آلایندگی اشتباه گرفته شود.

وی توضیح داد: کلانشهر اراک در ایام امسال ۸۵ روز آلو ده و ناسالم را تجربه کرده است.

ممکن است بپسندید...

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.