شاکری: مطالعه وصیتنامه شهدای سرافراز موجب ساختن افق‌های پیش رو در آینده می‌شود

به گزارش مرکزی دیلی، ‌حسین شاکری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت:‌ نباید به بهانه کمبود اعتبارات از کنار جایگاه مهم تحقیق، فعالیت‌های علمی و مطالعه گذشت بلکه باید با اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و تشویق مردم به گرایش به سمت کتابخانه‌ها، کتابخوانی را در بین اقشار مختلف جامعه نهادینه کرد.

وی افزود:‌ موضوع کتابخوانی بسیار اهمیت دارد و یکی از مهم‌ترین معیارهای ارزیابی جوامع پیشرفته و سطح علمی افراد در هر کشور، میزان مطالعه افراد در آن کشور قلمداد می‌شود.

شاکری با اشاره به اینکه برخی از آمارها شبکه‌های مجازی، سرانه مطالعه روزانه برای هر فرد در ایران را هجده دقیقه نشان می‌دهد، ادامه داد: مطالعات این افراد بنا بر سن، تحصیلات و جنسیت، بوده و در کشورمان نیز میزان مطالعه متفاوت است.

مدیرکل ارشاد استان مرکزی اظهار کرد:‌ در جامعه‌ای که تکیه بر ارزش‌های دینی و اسلامی دارد، باید همگان دانستن و افزایش معلومات را سرلوحه کار خود قرار دهند و در این راستا توجه به کتابخانه‌ها مسئله بسیار مهمی است.

این مقام مسئول با یادآوری این مطلب که لحظات و فرصت‌ها به سرعت می‌گذرد و آنچه که مهم است استفاده خوب و مثبت از فرصت‌هاست، ادامه داد: مطالعه زندگی افراد بزرگ و کسانی که خدمت گرانبها به جامعه داشتند سبب ایجاد بصیرت و افکار متعالی در اذهان می‌شود.

وی به شناخت و مطالعه زندگی‌نامه و وصایای شهدای سرافراز ایران اسلامی اشاره کرد و گفت:‌ این مطالعات به ما کمک می‌کند که خود و جامعه را بهتر بشناسیم، دنیای اطراف را بشناسیم و انسان‌های آگاهی باشیم که در ساختن افق‌های پیش رو در آینده در ایران اسلامی، دچار مشکل نشویم.

شاکری در ادامه سخنانش به برپایی بیستمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها اشاره کرد و افزود:‌ این نمایشگاه فرصتی برای ارائه توانمندی‌های خبری رسانه‌هاست که می‌توان در آن با تعامل سازنده و مطلوب ظرفیت رسانه‌ای در سطح کشور ارتقا یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: نمایشگاه اصولاً محل تلاقی اندیشه‌ها، فکرها، ایده‌ها و تفکرات به شمار می‌رود زیرا در اینجا تکامل حاصل و ایرادها برطرف می‌شود.

این مقام مسئول در پایان به برپایی نمایشگاه در فرهنگسراهای استان، توزیع کتاب به مدارس و مساجد و اهدای کتاب به کتابخانه‌ها را از جمله برنامه های این اداره کل در استان عنوان کرد.

یادآور می‌شود، از ۲۴ تا ۳۰ آبان‌ماه به‌عنوان هفته کتاب و کتابخوانی معرفی شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.