کمبود هزار دستگاه تاکسی در ناوگان تاکسیرانی اراک

به گزارش مرکزی دیلی، رضا علینقی پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، اظهار داشت: فعالیت تاکسی‌ها در آژانس در شب برای کمک به حمل و نقل شهری ممانعتی ندارد اما فعالیت آنها در روز ممنوع است.

وی با تاکید بر اینکه “در طول روز به دلیل اینکه به تاکسی‌ها در سطح شهر نیاز است، اجازه کار در آژانس را ندارند و باید در خطوط خود فعال باشند” افزود: در صورتی که تاکسی در آژانس فعالیت داشته باشد و این گزارش به سازمان برسد بررسی‌های لازم انجام می‌شود. به نحوی که از بازرس خط سوال می‌شود و درصورتی که توسط این بازرس فعالیت تاکسی در خط تایید نشود برخورد جدی صورت می‌گیرد.

علینقی پور در خصوص نوع برخورد با راننده تاکسی‌های متخلف گفت: درصورتی که تخلف این افراد محرز شود و بازرس خط، فعالیت آنها را تایید نکند به هیات انضباطی ارجاع داده می‌شوند، جریمه می‌شوند و یا ابطال موقت و یا دائم پروانه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه “در حال حاضر بیش از هزار دستگاه تاکسی در سطح شهر به نسبت جمعیت کمبود داریم” تصریح کرد: کمبودها در سطح شهر کاملا برآورد شده است به نحوی که مشخص شده است در کدام مناطق شهر با کمبوده تاکسی مواجه هستیم.

 مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اراک اضافه کرد: برای مثال در کوی امام علی(ع)، یا خیابان مشهد و خیابان شهدا با کمبود تاکسی و فعالیت کم آنها مواجه هستیم، اما به دلیل اینکه در این چنین مناطق مسافربرهای شخصی فعالیت دارند و با وجود مشکلات ناشی از عدم حمایت ارگان‌های ذیربط، تاکسی‌ها در این خطوط کمتر فعال هستند و به اجبار در خطوط دیگر خدمات‌رسانی دارند.

علینقی‌پور در خصوص برخورد با مسافربرهای شخصی گفت: بحث برخورد و کنترل مسافربرهای شخصی بحثی است که در کل کشور با آن مواجه هستیم و یکی از راه‌های کنترل این امر در شهر اراک ایجاد طرح ترافیک در هسته مرکزی شهر است و مقابله و اعمال قانون توسط راهنمایی و رانندگی راه دیگر است که می‌توان فعالیت تاکسی‌ها را بیشتر کرد.

ممکن است بپسندید...

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.