تشریح بخشنامه تعطیلی اضطراری مدارس استان مرکزی در فصل زمستان

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار آموزش و پرورش پانا، رئیس اداره روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان چگونگی تعطیلات اضطراری مدارس در فصل سرما و شرایط بحرانی گفت: این تعطیلات با هدف رعایت حال دانش آموزان در شرایط نامساعد جوی و پیشگیری از حوادث ناشی از برودت هوا، بارش برف، لغزندگی معابر و جاده ها پیش بینی می شود.

محسن صفایی افزود: تصمیم گیری در مورد تعطیلات اضطراری در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ به روسای آموزش و پرورش مناطق تفویض شده است که پس از هماهنگی لازم تصمیم قطعی اتخاذ و اطلاع رسانی صورت پذیرد.

وی با اشاره به رفاه حال دانش آموزان مدارس استثنایی افزود: در صورت تعطیلی اضطراری مقطع ابتدایی در هر شهرستان، کلیه واحدهای آموزشی استثنایی اعم از ابتدایی، متوسطه حرفه ای و پیش حرفه ای آن شهرستان نیز تعطیل خواهد شد.

رئیس اداره روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: سامانه اطلاع رسانی این اداره کل به شماره ۳۰۰۰۷۵۵۹ کلیه اطلاعیه ها و اخبار را منتشر می نماید،لذا به غیر از سامانه فوق دریافت هر گونه پیام و خبر در خصوص آموزش و پرورش از شماره های غیر، فاقد اعتبار می باشد.

صفایی در خصوص آلودگی هوا اظهار داشت: تصمیم گیری در خصوص تعطیلی اضطراری ناشی از آلودگی هوا صرفا استانی می باشد و در این خصوص با هماهنگی مراجع ذیصلاح تصمیم گیری خواهد شد.

وی در رابطه با برگزاری امتحانات دانش آموزان در ایام تعطیلات اضطراری بیان داشت: چنانچه در یکی از روزهای برگزاری امتحانات داخلی به دلیل شرایط نامساعد جوی مدارس تعطیل شود امتحانات داخلی با نظر مدیر واحد آموزشی به زمان دیگری موکول خواهد شد ولی  برگزاری امتحانات نهایی مطابق برنامه اعلام شده به قوت خود باقی است و در صورت تعطیلی اضطراری ناشی از برودت هوا و شرایط نامساعد جوی امتحانات نهایی لغو نمی شود .

رئیس اداره روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی در ادامه افزود: در صورت تعطیلی اضطراری هر یک از دوره های آموزشی در هر شهرستان کلیه برنامه های فوق برنامه، ورزشی، فرهنگی و مسابقات، اردوها و بازدید مربوط به دانش آموزان آن دوره در شهرستان مورد نظر لغو می گردد.

صفایی به اولیا و دانش آموزان توصیه و تاکید کرد: قبل از خروج از منزل به اخبار و زیرنویس های پخش شده از شبکه آفتاب، اخبار و اطلاعیه های رادیویی صدای استان به دقت گوش فرا دهند.

وی در پایان گفت: با توجه به ماده ۹۶ آئین نامه اجرایی مدارس در صورت بروز تعطیلات اضطراری با ایجاد فرصت های مناسب به جبران کسری ساعات آموزش اقدام می شود، لذا بدین منظور برنامه جبران کسری ساعاتی که به علت بروز این گونه تعطیلات ایجاد شده است حداکثر تا نیمه ی اول اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ به آموزش و پرورش منطقه منعکس و مناطق نیز گزارشی از تعداد ایام تعطیل اضطراری و چگونگی جبران ساعات مربوطه توسط مدارس را حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه به این اداره کل ارسال می نمایند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.