مقیمی: توسعه صنایع تبدیلی و اصلاح مدیریت آب اولویت‌های کاری در شازند است

به گزار ش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی عصر شنبه با بیان این مطلب در جمع مردم شهر شازند گفت: شهرستان شازند از شهرستان های توانمند استان در بخش کشاورزی و صنعتی است که باید با توجه به آن بستر توسعه این شهرستان را فراهم کرد.

وی با تاکید بر ضرورت تامین نیروی انسانی شاغل در صنایع این شهرستان از میان جوانان بومی شهرستان گفت: جوانان منطقه باید سهم بسزایی در تکمیل پرسنل صنایع فعال در این منطقه داشته باشند و با بکارگیری آنها در بخش صنعت فعال در شهرستان از مهاجرت آنها جلوگیری کرد.

استاندار مرکزی جمعیت را عامل اصلی توسعه هر منطقه برشمرد و گفت: باید با تامین امکانات رفاهی و شغلی برای جمعیت حاضر در شهرستان ها و روستاهای اطراف از مهاجرت آنها به شهرهای بزرگ و خالی شدن شهرستان های کوچک تر جلوگیری کرد.

 کشاورزی قطب دیگر تولید شازند

مقیمی در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه به سنگر اقتصادی کشور به عنوان یکی از اولویت های نخست دولت عدالت محور گفت: کشاورزی یکی از بازوی های توانمند تولید در شازند است و مکمل تولیدات صنعتی است.

وی با بیان اینکه، تقویت این بخش امری ضروری برای توسعه متوازن شازند است گفت: رفع مشکلات این بخش با توچه به تولیدات کشاورزی مرغوب باید در اولویت کار مسئولین باشد.

مقیمی از حداث دو شهرک صعتی یکصد و ۴۰۰ هکتاری در این شهرستان  خبر داد و گفت: همچنین لایروبی و اصلاح آبدهی ۱۲ رشته قنات از ۷۲ رشته قنات شازند از دیگر برنامه های در دست اجراست که می تواند به بخش کشاورزی کمک شایانی باشد.

توجه به فرهنگ ضروری است

مقیمی در ادامه، توسعه اقتصادی کشور بدون توجه به نیازهای فرهنگی جامعه امکان پذیر نیست و اضافه کرد: توجه به بخش فرهنگ و هنر نیز نباید از نظر مسئولان دور بماند چرا که اساس توسعه متوازن در گروی توجه به فرهنگ است.

وی در ادامه تاکید کرد: امروز دشمن در  تلاش است تا با تنگ کردن عرصه اقتصادی بر کشور ایران زمینه غفلت مسئولان از بخش فرهنگی را که هدف امروز دشمنان برای نفوذ در نظام جمهوری اسلامی است فراهم کنند این در حالی است که دولت اعتدال محور با درک این مهم بسط حوزه فرهنگی و اجتماعی را در کنار حراست از جبهه اقتصادی مورد توجه قرار داده و اجازه نمی دهد دشمنان به اهداف شوم خود دست یابند.

استاندار مرکزی افزود:  مردم جز لاینفک نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و هستند و مشارکت هدفمند مردم در برنامه های اقتصادی و فرهنگی اصل لازم و حیاتی برای پیشبرد برنامه های دولت اعتدال محور است.

توان بالقوه شهرستان شازند بالفعل می شود

فرماندار شهرستان شازند نیز با بیان اینکه، شازند دارای توانمندی های مختلفی در بخش های اقتصادی است گفت: توجه به ابعاد مختلف توسعه می تواند توان بالقوه این منطقه را بالفعل کرده و روند اقتصادی را تسریع دهد.

اصغر عالیخانی گفت: شازند دارای ۱۱۷ هزار نفر جمعیت ،چهار بخش وسیع،حدود ۲۲۰ روستا است که از این تعداد ۱۳۵ روستا دارای دهیاری است.

وی از عبورخط راه آهن سراسری شمال – جنوب وهمچنین راه آهن در حال احداث کرمانشاه – اراک، مسیرهای ترانزیتی غرب و جنوب، حدود ۱۲۴ هزار هکتار مزارع آبی و دیم،سرابها و مناطق تفرجگاهی و توریستی، امامزاده ها و تکایا، صنایع بزرگ مستقر در شهرستان، فرآورده ها و تولیدات دامی وگیاهی متنوع، مراکز آموزش عالی و.. بعنوان توانمندیهای شهرستان نام برد.

وی گفت: در شازند فضای تعامل بین مدیران به بهترین شکل برقرار است و این امر، اهداف مشترک را که تحقق منویات مقام معظم رهبری برای ایجاد نشاط و شادابی در جامعه و خدمت بی‌منت است را تقویت می‌کند.

استاندار مرکزی پس از انتصاب در اولین ماههای کاری خود به شهرهای مختلف استان سفر می کند.

شهرستان شازند واقع در ۳۳ کیلیومتری جنوب غربی اراک با وجود صنایع پالایشگاهی، پتروشیمی، نیروگاه حرارتی برق و کارخانه های قند و رنگسازی از شهرهای صنعتی استان مرکزی و از قطبهای مهم تولید بنزین و محصولات پتروشیمی است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.