اعزام ۶۵۰۰ زائر اراکی به مرقد مطهر امام راحل

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی – محمدرضا رضایی، در جلسه شهرستانی ستاد ارتحال امام خمینی(ره) و ۱۵ خرداد، گفت: یاد و خاطره امام راحل و قیام ۱۵ خرداد نباید به دست فراموشی سپرده شود.

وی به عنوان مسئول فرعی کمیته اعزام کاروان زائران حرم امام راحل در ادامه به نیازهای این اعزام اشاره کرد و گفت: طی جلسات برگزار شده در این راستا، ۲۵ دستگاه خودروی سبک، ۱۰ دستگاه سواری، ۱۰ مزدا وانت، ۱۲۵ اتوبوس، ۶۰ مینی‌بوس، سه دستگاه ماشین یخچالدار، شش هزار لیتر سوخت گازوئیل و وعده‌های پذیرایی جهت اعزام این افراد نیاز خواهد بود.

وی تصریح کرد: هر شهرستان، بسته‌ها و محصولات فرهنگی مورد نیاز را جهت آشنایی هرچه بیشتر آنها با شخصیت و اقدامات امام بزرگوار در اختیار کاروان‌های زائران ایشان قرار خواهد داد.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا فراهانی معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان اراک، شناسایی وسایط نقلیه مناسب در شهرداری‌ها و اداره حمل‌ونقل و پایانه‌ها را از اهم فعالیت‌های این دستگاه‌ها در جهت اعزام آسان زائران ذکر کرد.

وی همه دستگاه‌های اجرایی را موظف دانست که تا حد امکان وسایل نقلیه جهت ایاب و ذهاب زائران را فراهم کنند.

به گزارش ایسنا،‌ حجت‌الاسلام عباس هاشمی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز مراسم ۱۵ خرداد امسال را دارای حساسیت بیشتری دانست و گفت: این حساسیت به دلیل توالی سه مراسم مهم نیمه شعبان در ۱۳ خرداد، سالروز ارتحال امام راحل در ۱۴ خرداد و قیام ۱۵ خرداد است.

وی تصریح کرد: در راستای برگزاری هرچه باشکوهتر این مراسم، باید فضاسازی‌های مناسب در سطح شهر صورت گرفته و به این موضوعات به طور جدی پرداخته شود.

هاشمی با بیان اینکه انقلاب از نیمه خرداد کلید خورده است، افزود: با اهمیتی که امام راحل برای این موضوع قائل بودند، باید در این راستا به طور جدی اقدام کرد و فعالیت‌های فرهنگی ترتیب داد.

وی به اجرای ویژه‌برنامه‌هایی در خمین و اراک اشاره و بیان کرد: در روز ۱۵ خرداد، شهرهایی که نماز عبادی سیاسی روز جمعه را برگزار می‌کنند، قبل از شروع خطبه ویژه‌برنامه‌هایی را اجرا خواهند کرد.

بنابراین گزارش، مجموعه شهرداری اراک مبلغ ۵۰ میلیون تومان به عنوان کمک هزینه جهت برگزاری مراسم ۱۵ خرداد و ایاب و ذهاب تقبل کرد. همچنین، تا پایان ۱۳ خرداد فضای شهری آذین‌بندی خواهد شد.

شرکت شهرک‌های صنعتی نیز سه و نیم میلیون تومان تقبل و سایر ارگان‌ها نیز هزینه‌‌های سوخت و پذیرایی و غیره را تقبل کردند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.