اجرای طرح نظارت بر کشتار و ذبح شرعی دام در تاسوعا و عاشورا

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، سیروس سلمان‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح به مناسبت ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی و با توجه به ذبح شرعی دام قربانی در هیئت‌های مذهبی که منجر به افزایش تماس افراد با دام، لاشه و ترشحات دام می‌شود، به اجرا در می‌آید.

وی تصریح کرد: دامپزشکی هر ساله در ایام عاشورا و تاسوعای حسینی و به منظور حفظ سلامت عزاداران حضرت سیدالشهدا(ع) و تامین بهداشت عمومی دام، طرح نظارت بر کشتار و ذبح شرعی دام را با تشکیل گروه‌های ناظرین ذبح شرعی و بازرسان بهداشتی به اجرا در می‌آورد.

رئیس شبکه دامپزشکی اراک ادامه داد: این طرح با به کارگیری سه اکیپ در شبکه دامپزشکی، کشتارگاه دام اراک و یک اکیپ سیار به اجرا در می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان باید قبل از خرید دام قربانی از سلامت ظاهری دام اطمینان حاصل کنند، خاطر نشان ساخت: شهروندان باید دقت کنند در خرید دام هیچگونه علائم ظاهری از قبیل لاغری، بیماری‌های پوستی مانند کچلی، گری، وجود کنه بر روی بدن دام، تب، ریزش آب و ترشحات چرکی از چشم و بینی نداشته باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اراک افزود: استفاده از دستکش و ماسک برای ذبح دام و آماده ‌سازی گوشت ضروری است و شهروندان حتی‌المقدور سعی کنند دام قربانی را در یک مکان تمیز و بهداشتی ذبح کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.