تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استانی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، علیرضا زاوشی در همایش بزرگ تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان مرکزی اظهار داشت: صادرات بازاری به گستردگی جهان دارد و می تواند علاوه بر ایجاد اشتغال، ارزش افزوده، کسب درآمدهای ارزی و ارتقای کیفیت را به همراه داشته باشد.

وی انتقال تکنولوژی، انتقال مدیریت و دانش را از جمله ویژگی های ایجاد بازارهای رقابتی در صادرات عنوان کرد و گفت: قدم برداشتن در مسیر صادرات جایگاهی برای به نمایش گذاشتن مدیریت، تکنولوژی و دانش در کشورهای دیگر است.

زاوشی با بیان اینکه صادرکنندگان، افسران ارتش اقتصادی کشور در سرزمین های بیگانه هستند، بیان داشت: امیدواریم بتوانیم از این طریق اتکای کشور به منابع نفتی را کاهش دهیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با تشریح وضعیت صادرات کشور و مقایسه آن با استان مرکزی، توضیح داد: با توجه به برنامه پنجم توسعه، کشور از نظر صادرات در سال های ۹۱ و ۹۲ به اهداف برنامه پیش بینی شده نرسیده است، اما با توجه به وجود صنایع بزرگ و صادراتی در این استان از سال ۸۹ تاکنون از نظر صادرات جلوتر از برنامه بوده ایم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در سال ۸۹ رتبه دهم صادرات را در سطح کشور کسب کرده و در نیمه نخست سال جاری در جایگاه هفتم قرار گرفتیم.

زاوشی اظهار داشت: حرکت اقتصادی استان بر اساس محور صادرات بنا گذاشته شده است و امیدواریم واحدهای تولیدی بتوانند به روند رو به رشد خود و حضور در بازارهای جهانی ادامه دهند.

وی با بیان اینکه صادرات به دیگر کشورها نسبت مستقیمی با سرمایه گذاری های خارجی یا مشارکت خارجی در آن کشورها دارد، گفت: به عنوان مثال بیش از نیمی از صادرات و واردات کشور چین مربوط به کشورهایی است که در آنجا سرمایه گذاری های خارجی یا مشارکت خارجی کرده اند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در ادامه ثبات در قوانین و مقررات صادراتی، ثبات نرخ ارز، افزایش توان اختیارات بانک ها در سطح استان، لغو مقررات مغایر با توسعه صادرات و به کارگیری تجارت الکترونیک را از انتظارات بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: افزایش توسعه صادرات در گرو توجه به انتظارات بخش خصوصی و حمایت دولت و مسوولین است.

زاوشی با بیان اینکه همه ساله روز ۲۹ مهرماه به عنوان روز ملی صادرات در سطح کشور مطرح شده است، عنوان کرد: این روز نشان از عظم ملی برای گسترش تفکر فرهنگ صادراتی است و به همین منظور در سال جاری نیز مراسمی با حضور مقامات عالی رتبه کشور، بسیاری از نمایندگان، فعالان اقتصادی و جمع کثیری از صادرکنندگان کشور در تهران برگزار شد و از ۵۰ صادرکننده برتر در سطح کشور تجلیل به عمل آمد.

وی ادامه داد: از میان صادرکنندگان در سطح کشور سه صادرکننده نمونه ملی نیز از استان مرکزی معرفی شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی افزود: افتخار داریم که هر ساله تعداد بسیاری از صادرکنندگان نمونه از استان مرکزی هستند.

زاوشی در ادامه اظهار داشت: صادرکنندگان نمونه استانی نیز بر اساس ۲۳ شاخص مهم توسط نمایندگانی از ۱۵ دستگاه دولتی انتخاب شده اند.

وی گفت: بیش از ۱۵۰ واحد تولیدی در استان قابلیت صادرات را دارند و در حال حاضر بالغ بر ۶۰ واحد تولیدی در امر صادرات فعال هستند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت های تولیدی و اقتصادی استان، چهار واحد فلزی، دو واحد شیمیایی، دو واحد غذایی، دو واحد نساجی، دو واحد بازرگانی و دو واحد کشاورزی به عنوان ۱۴ واحد نمونه استانی سال جاری انتخاب شدند.

به گزارش ایسنا در همایش بزرگ تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان مرکزی از ۱۴ واحد نمونه استانی در بخش صنعت و معدن، کشاورزی و بازرگانی تجلیل به عمل آمد.

از محمد نوری قیماسی مدیر عامل شرکت صادرکننده کیمیا زرین، شهریار طاهر پور مدیر عامل آلومینیوم ایران، ابوالفضل ناخدا مدیرعامل شرکت کاوه کشاورز، ابوالفضل بابایی مدیرعامل شرکت پارس گالوانیزه امین، امیر بور بور مدیرعامل شرکت گروه صنعتی پارلو، عبدالعلی ابری لاهیج مدیرعامل شرکت صنایع شیر ساوه، بابک محمدی مدیرعامل شرکت الیاف سینا دلیجان، حمید خلیلی مدیرعامل ایزوگام یکتا بام دلیجان، رضا قادری مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی اکسیر پویان، حمیدرضا نجفی مدیرعامل شرکت الیاف ابریشم ماهان، غلامرضا بهمنش مدیرعامل شرکت صنایع آذراب، ناصر بیگی مدیرعامل درنا جوجه دلیجان، محمد رضا رضایی مدیرعامل گلکده مارانتا و ذبیح الله قائم مقامی مدیرعامل  وزین پخش و همچنین سه صادرکننده برگزیده کشوری محمد ثقفی پور فرد مدیرعامل بلور شیشه کاوه، مقصود منافی ظاهر مدیرعامل شرکت کیش چیپس و بهرام محمدی مدیرعامل الیاف پلی استر ساینا دلیجان در این مراسم تقدیر شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.