ایجاد ۵ هزار مورد مشاغل خانگی توسط کمیته امداد استان مرکزی

خبرگزاری فارس: ایجاد 5 هزار مورد مشاغل خانگی توسط کمیته امداد استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک محسن ولیئی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کمیته امداد به خوبی توانسته‌ با ایجاد مشاغل خانگی گام‌های ارزنده‌ای در راستای خودکفایی خانواده‌های زیر پوشش این نهاد بردارد.

وی تصریح کرد: در سال جاری بیش از ۵ هزار فرصت شغلی در بخش مشاغل خانگی این نهاد ایجاد شده که با ایجاد این تعداد فرصت شغلی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در بین ۱۶ دستگاه متولی ایجاد مشاغل خانگی استان رتبه اول و در بین ۳۱ استان کشور رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی بیان کرد: این تعداد فرصت شغلی با پرداخت تسهیلات به ۲ هزار و ۹۱۵ نفر ایجاد شده است.

ولیئی همچنین از جمع‌آوری ۸ میلیارد و ۸۷ میلیون ریال از کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری خبر داد و افزود: این کمک شامل کمک‌‌های نقدی و غیر نقدی مردم در سراسر استان است.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم این کمک‌ها را در روزهای باقی مانده پایان سال به خانواده‌های زیر پوشش تقدیم کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با اشاره به حمایت این نهاد از ۴ هزار و ۸۶۹ دانش‌آموز و یک هزار و ۶۵۶ دانشجو و طلبه خاطر نشان ساخت: در سال جاری بالغ بر ۶۵۰ میلیون تومان توسط این نهاد به دانش‌آموزان و دانشجویان زیر پوشش پرداخت شده است.

ولیئی اظهار داشت: امسال به منظور حمایت هر چه بیشتر از دانشجویان و امکان برقراری ادامه تحصیل برای تمام جوانان و نوجوانان زیر پوشش کمیته امداد بستر لازم برای تحصیل رایگان افراد تحت حمایت این نهاد در دانشگاه پیام نور فراهم شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۵۲۳ نفر از فرزندان ذکور خانواده‌های تحت حمایت از خدمت سربازی معاف شدند، اظهار کرد: فرزندان مددجویانی که از حمایت پدر محروم هستند یا با مشکلاتی نظیر طلاق والدین مواجه شده‌اند با مراجعه به این نهاد می‌توانند از خدمات معافیت بهره‌مند شوند.

به گفته وی این افراد پس از معافیت از خدمت نظام وظیفه می‌توانند با ایجاد اشتغال، سرپرستی خانواده را بر عهده بگیرند و از لحاظ معیشتی تکیه‌گاهی برای خانواده خود باشند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.