معاون شهردار اراک: کارگران فصلی در اراک ساماندهی می‌شوند

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، محمدرضا خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به احداث سرپناه برای کارگران فصلی اظهار داشت: موضوع قرارداد این پروژه که تحت نظارت معاونت فنی وعمرانی انجام شده، تهیه، ساخت و نصب سرپناه به ابعاد ۱۱ در ۱۷متر و دیوارکشی اطراف آن و اجرای کف فرش بوده است.

وی افزود: تا به حال آرماتوربندی ۱۵۷۷ کیلوگرم، پی کنی ۱۰۰متر مکعب، بتن ریزی ۲۳ مترمکعب، اجرای دیوار یک آجره ۲۸ مترمربع، اجرای دیوار نیم آجره ۴۸ مترمربع، اجرای شفته آهک ۲۷مترمکعب، اجرای عایق حرارتی ۱۷۳ مترمربع، اجرای کف فرش ۱۴۸ مترمربع انجام شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اراک با اشاره به مهم‌ترین اقدامات انجام شده دراین پروژه گفت: یکی ازمهم ترین اقدامات اجرای نما با سنگ تراورتن سفید و لیمویی به مقدار کلی ۱۴۸ مترمربع است.

خسروی خاطرنشان کرد: مشکل کارگران فصلی تنها مختص آنها نیست بلکه چند وجهی است و دارای تبعات اقتصادی و آسیب هایی در سطح جامعه است که صدمات زیادی را به این قشر و بازار کار و اشتغال در کشور وارد می‌کند.

وی ادامه داد: ضعیف بودن فضای تولید، امکان جذب کارگران موقت و فصلی را در شرایط بعد از تابستان نامساعد می کند و به همین سبب این افراد در زمستان و پاییز به جمع بی کاران می‌پیوندند و به اعتقاد جامعه شناسان حضور کارگران فصلی پیامدهای منفی اجتماعی مانند ناامنی، فساد، بیماری و خشونت را در پی دارد

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.