کلی گویی و ائتلاف های مجازی بجای ارائه برنامه / آسیب شناسی تبلیغات

سرویس انتخابات مرکزی دیلی : با توجه به ضرورت نگاه منطقی و عقلانی به مقوله انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و همچنین ارتباط انتخاب هشیارانه و غیر احساسی بر آن شدیم در چندین قسمت به بررسی تبلیغات انتخاباتی در استان مرکزی و بخصوص شهر اراک بپردازیم. لذا شما هم می توانید نظرات و پیشنهادات خود را در این زمینه برای ما ارسال بفرمایید.

متاسفانه شنیده ها و بررسی برخی تبلیغات کاندیداها در همین ابتدای امر این نکته را تایید می کند که اکثریت کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا نه تنها اولویت پایینی را برای ارائه برنامه مدیریت شهری قائل شده اند بلکه با اعلام برخی ائتلاف های کاغذی و مجازی که فقط روی کاغذ و آنهم در آستانه انتخابات شورای اسلامی شهر دیده و شنیده می شود بنوعی به عوامفریبی بپردازند.

بدون شک با پیشرفت وسایل ارتباط جمعی و اثر پذیری گروه های مختلف اجتماعی از پدیده ارتباط جمعی که سطح آگاهی و دانش توده ها را بالا می برد و همچنین فشارهای اقتصادی و اجتماعی که در جامعه ملموس تر از گذشته نقش تدبیر مدیریت شهری در حل مشکلات شهروندان را یادآور می شود بدون شک اینبار بسیار کمتر از گذشته توده های مردم به اسامی و ائتلاف ها رای خواهند داد و عموما کاندیداهایی موفق خواهند بود که با استفاده از ابزارهای معقول و منطقی اطلاع رسانی به اعلام و آگاه سازی جامعه نسبت به برنامه های کارشناسی خود بپردازند.

البته کاندیداهای محترم باید در نظر داشته باشند که اعلام اسامی مختلف ائتلاف های رنگارنگ که عموما فصلی و تنها روی کاغذ تحقق می یابند بجز اینکه در نظر مردم کمرنگ جلوه می کند در بسیاری از موارد هم اثر عکس گذاشته و حتی موجبات کاهش اعتماد اجتماعی و انتخاباتی را نیز موجب خواهد شد.در برخی از این ائتلاف ها شاهدیم که افرادی که قبلا سکاندار مدیریت شهری بگونه ای بوده اند هم حضور دارند که بنظر می رسد قبل از اینکه چه نام های زیبایی بر این ائتلاف ها گذاشته شده و یا اینکه چه چه افراد مشهوری از این ائتلاف ها حمایت خود را اعلام کرده اند ، باید کاندیداهای محترم این ائتلاف ها در مورد گذشته ای که خود و یا اعضای ائتلافشان در مشکلات و کمکاری های مدیریتی شهر شریک بوده اند پاسخگو باشند.

البته حمایت از این ائتلاف ها و اعلام لیست های انتخاباتی هم یکی از راه هایی است که سیاسیون برای زنده ماندن نامشان در اذهان عمومی شهروندان انتخاب می کنند و البته برخی هم به طمع مطرح شدن و امتیاز گیری از شورای شهر و مدیریت شهری آینده این روش را انتخاب می کنند ولی همانگونه که عرض شد مردم بخوبی آگاهند و صداقت را از منفعت طلبی و عوامفریبی تشخیص خواهند داد.

لازم است قبل از هر چیز کاندیداها و مشاورانشان در نظر داشته باشند که عموم شهروندان تفاوت کلی گویی و وعده های کلی را از برنامه های کارشناسی تشخیص می دهند و حتی بین ارائه برنامه با چند برنامه مصداقی هم که در تبلیغات کاندیداها دیده می شود تفکیک قائل می گردند. لذا از همه کاندیداهای محترمی که دغدغه پیشرفت و توسعه عدالت محور شهر اراک را در نظر دارند عاجزانه تقاضا می کنیم تا فرصت های طلایی انتخاباتی خود را با انواع روش ها و ترفند های غیر منطقی و منسوخ شده هدر ندهند چرا که آنهایی در این بی برنامگی و بازار داغ وعده های پوچ و اعلام لیست ها و ائتلاف های کاغذی انتخاباتی موفق خواهند شد که با اعلام برنامه های کارشناسی و تبلیغات آگاهی محور از دیگران متمایز بشوند.

ادامه دارد…

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.