تجلیل از ۱۸ واحد صنعتی استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، سعید میرنظامی در مراسم روز جهانی استاندارد اظهار کرد: در حوزه نمونه‌برداری جاری که جزو وظایف ذاتی اداره کل استاندار است همکاران این بخش یک هزار و ۳۰ نمونه را در نیمه نخست سال جاری نمونه‌برداری کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد در سال‌های اخیر نمونه‌برداری از بازار را در دستور کار خود قرار داده است و عوامل این بخش به عنوان مصرف کننده در بازار حضور پیدا می‌کنند، افزود: به این ترتیب که در بازار حضور یافته و تولیدات شرکت‌های مختلف را که عمدتا از استان‌های دیگر نیز در بازار استان قابل مشاهده است را خریداری و آنها را در آزمایشگاه اداره کل و یا آزمایشگاه همکار مورد آزمون قرار می‌دهد.

میرنظامی با اشاره به آزمون ۴۵۰ عدد نمونه دریافت شده از بازار در مدت زمان یاد شده، گفت: از واحدهای صنعتی و تولیدی ۷۷۲ مورد و از صنوف سه هزار و ۱۰۰ مورد بازرسی به عمل آمده است.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی یادآور شد: با تصویب قانون ارتقای کیفی خودرو و سایر تولیدات صنعتی در مجلس شورای اسلامی در سال ۸۹ ، وظایف سازمان ملی استاندارد چندین برابر افزایش پیدا کرده و قرار است هر نوع تولیدی که در کشور انجام می‌شود از یکی از استانداردهای ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی پیروی کند و بر این اساس کلیه تولیدات فیلتر شود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه صادرات و واردات قرار است تمام کالاها از فیلتراسیون استاندارد عبور کنند.

میرنظامی با اشاره به پیش‌بینی صدور یکصد پروانه استاندارد در طول سال جاری، گفت: تا کنون در نیمه نخست سال جاری ۹۸ پروانه صادر شده است و براین اساس ۹۸ درصد این پیش‌بینی تاکنون تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه امر آموزش در اولویت‌های اداره کل استاندارد استان مرکزی قرار دارد، بیان داشت: در نیمه نخست سال جاری چهار هزار و ۳۵ نفر ساعت مسوول کنترل کیفی آموزش دیده اند و قطعا اثرات و تبعات مثبت این آموزش ها را دریافت خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، در ادامه منوچهر توسطی نیز با بیان اینکه برقراری استاندارد به معنای دست‌یافتن به حداقل کیفیت  است، اظهار کرد: این تعبیر شروعی بر کیفی‌شدن محصولات و خدمات است و نه اتمام کار.

رییس خانه صنعت و معدن استان مرکزی افزود: اگر تولیدکنندگان می‌خواهند به بازارهای داخلی و خارجی دست پیدا کنند می‌بایست استانداردهای ملی و بین‌المللی را رعایت کنند.

وی گفت: ساخت کالایی که از کیفیت‌های لازم برخوردار نباشد به معنای دور ریختن سرمایه است.

توسطی با بیان اینکه در بخش استاندارد، نظارت بر اجرای استاندارد به تنهایی کفایت نمی کند، خاطرنشان ساخت: آموزش و بستر سازی برای تولید کالای استاندارد از وظایف استاندارد است.

براساس این گزارش در این مراسم از  ۱۸ واحد نمونه، ۱۱ مسئول کنترل کیفیت و ۵ آزمایشگاه تجلیل به عمل آمد و خبرگزاری های ایسنا، ایرنا، مهر و فارس استان مرکزی به عنوان مروجان فرهنگ استاندارد تقدیر شدند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.