شهردار شجاعتش را به رخ شورا کشید

فرمان برداری بی قید و شرط نمی کنم، از هیچ کسی نمی ترسم و تحت فشار تصمیمی نمیگیرم وکاری انجام نداده ونمی دهم.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از وقایع استان ، اینها جملاتی بود که شهردار اراک در صحن رسمی این هفته شورای شهر در پاسخ به پرسشهای منوچهر کاظمی عضوشورای شهر بیان کرد.
در این نشست پس از قرائت نامه درخواست شهرداری برای انتقال سه نفر از کارکنان شهرداری های ساروق و داود آباد به عنوان مامور به شهرداری اراک ، منوچهر کاظمی در مخالفت با این درخواست بیان کرد: در شهرداری اراک نیروی کار زیادی وجود دارد و در چند سال اخیر نیروهای زیادی به این مجموعه تحت عنوان مختلف جذب شده اند.
وی تاکید کرد: شورای شهر باید جلوی این انتقال و جذب نیرو به شهرداری را بگیرد و نباید شهردار تحت شرایط و یا فشارهای بیرونی نیروهایی را به شهرداری معرفی کند.
منوچهر کاظمی با تاکید بر اینکه مشکل امروز شهرداری کمبود نیرو نیست افزود: بسیاری از نیروهای شهرداری انگیزه کار را از دست داده اند .
وی با بیان اینکه ورود این نیروها به بدنه شهرداری ماهانه ۱۵ میلیون برای شهرداری هزینه دارد گفت: شهرداری جایگاه و پست تعریف شده برای این افراد در شهرداری مرکز را می بایست به شورا اعلام کند.
شهردار اراک نیز در پاسخ به اظهارات منوچهر کاظمی تصریح کرد: در دو سال گذشته که مسئولیت شهرداری را به عهده گرفته تا کنون هیچ نیرویی را به شهرداری نیاورده ام .
ابراهیم عباسی تاکید کرد: برای معرفی نیرو به شهرداری بر اساس مجوز شورا نیروهایی فنی و کارشناسی که نیاز است را معرفی کرده اند و اصراری هم برای تصویب این افراد نیست و شورا می تواند مصوب نکند.
وی با تاکید بر اینکه فرمان برداری بی قید و شرط نمی کنم گفت: از هیچ کس نمی ترسم و تا کنون تحت فشار تصمیم نگرفته و نمیگیرم و با اصرار ، فشار و توصیه هیچ کاری انجام نداده و انجـام نخواهم داد.
شهردار اراک با بیان اینکه این افراد تنها برای تصدی پست کارشناسی عمران معرفی شده اند تا بتوان در بررسی پرونده ها و تسریع کار همشهریان و ارائه خدمت سرعت و دقت بیشتری صورت گیرد و در نامه اعلام شده ردیف جایگاه و پست افراد به شورا اعلام شده و قرار نیست این افراد در پستهای مدیریتی کار کنند.
حسن دژکامه عضو دیگر شورای شهر اراک نیز در ادامه افزود: با توجه به محدودیتهایی که در حال حاضر برای استخدام نیروی کارشناس وجود دارد بهترین راه ممکن برای تقویت نیروی کارشناسی شهرداری و پر کردن خلا نیروی های فنی در شهرداری بهره بردن از نیروهای مامور به شهرداری است.
رییس شورای شهر اراک نیز در ادامه تصریح کرد: شهرداری اراک علیرغم اینکه نیروی بسیاری دارد ولی متاسفانه با کمبود نیروهای کارشناس و نیروی فنی مواجه است و در چند سال گذشته تنها نیروهای خدمات شهری و کارگر ساده به شهرداری جذب شده است
اسماعیل تاج آباد اظهار داشت: نبود نیروهای فنی در شهرداری اراک به شدت احساس می شود و اندیشیدن تدبیری برای موضوع تقویت نیروی کارشناسی شهرداری الزامی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص طرح های عمرانی در سطح شهر نیز با اشاره به اینکه تعدادی از پروژه‌های عمرانی با روند خوبی در سطح شهر در حال اجرا است، گفت: خوشبختانه پروژه‌های عمرانی کلانشهر اراک با سرعت خوبی اجرا می‌شوند.
رییس شورای کلانشهر اراک اظهار کرد: تقاطع‌های غیر هم‌سطح نیمه کاره در شهر رو به اتمام بوده و تقاطع غیر هم‌سطح شهید سیاوش امیری تا پایان این ماه به بهره‌برداری مــی‌رسد و شهـــــرداری می بایست برای بازگشایی کامل مسیر به منظور تعیین تکلیف ملک غلامی تدبیر ویژه داشته باشد.
تاج آباد تاکید کرد: شهرداری اراک در اجرای پروژه‌ها و خدمت رسانی به مردم همچنان این روند مطلوب را ادامه دهد و با توجه به نزدیکی فصل سرما در عملیات اجرایی پروژه‌ها سرعت بخشد.
تاکید بر رفع آبگرفتگی معابر شهری در اراک
وی با بیان اینکه در بارندگی‌های اخیر شهروندان شاهد آب‌گرفتگی‌هایی در سطح شهر بودند تاکید کرد: در زمان بارش نزولات واحد روابط عمومی از محل‌هایی که آب‌گرفتگی ایجاد شده بود، مستندسازی و تهیه عکس و فیلم کرده تا در برنامه زمان‌بندی نسبت به رفع مشکل این مناطق اتخاذ تصمیم شود زیرا این امر موجب نارضایتی مــردم می شود.
رییس شورای کلانشهر اراک در خصوص طرح گرمخانه اراک نیز گفت: بخش عمده ای از این طرح انجام شده و به زودی آماده بهره برداری می شود اما باید در نگهداری افراد بی سرپناه و کارتون خواب یکسری الزامات مورد توجه جدی قرا گیرد و تلاش شود تا افراد پرخطر وارد این محیط نشوند.
تا ج آباد برپایی نمایشگاه کتاب و توزیع کتاب‌های عمومی و درسی با ۲۰ تا ۴۰ درصد تخفیف را از اقدامات فرهنگی شهرداری اراک عنوان کرد و ادامه داد: این نمایشگاه در فرهنگسرای شهر برپا شده است که پیشنهاد می‌شود شهرداری از این قبیل برنامه‌های فرهنگی خود را در مجموعه‌های مشارکتی مرکز شهر از جمله مجتمع آفتاب و گلستان برگزار کند.
خدمت رسانی شهرداری اراک به زائران کربلا
وی یادآور شد: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده مقرر است شهرداری اراک همچون شهرداری‌های دیگر شهرهای کشور برای آماده‌سازی امکانات سرویس دهی به زائران کربلا در روز اربعین نیروهای خود را با لباس فرم مشخص به مهران اعزام کند.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک اظهار کرد: با توجه به اینکه ۷۰ درصد از زائران کربلای معلی برای آیین اربعین حسینی از مرز مهران عبور می کنند و این شهر به تنهایی توان ارائه خدمات به این خیل جمعیت را ندارد و در سیاست های کلان مقرر شده شهرداری های هر شهر در حد توان و ظرفیت های خود خدمات مطلوب به زائران ارائه کنند.
تاج آباد افزود: : مقرر شده است به منظور جابجایی زائران در مرز مهران ۳۰ دستگاه اتوبوس از شهرداری اراک اعزام شود.
تعداد تلفات مصدومین در بیمارستان‌های اراک غیر عادی است
تاج‌آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار تلفات مصدومین در بیمارستان‌ها گفت: بر اساس آمار و مقایسه آن با نرم و استاندارد، تعداد تلفات مصدومین در بیمارستان‌های اراک بیشتر از استاندارد است که این مهم نیازمند بررسی ویژه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی است تا مشخص شود آیا این تعداد تلفات به دلیل کمبود امکانات، عدم رسیدگی، یا نبود تخصص‌های ویژه در بیمارستان‌های شهر رخ می‌دهد.
وی بیان کرد: از ابتدای امسال ۳۷۰ نفر مجروح حوادث به بیمارستان های اراک منتقل شده اند که از این تعداد حدود ۷۰ نفر جان خود را از دست داده اند.
تحقق کمتر از ۳۰ درصد بودجه
سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در نطق پیش از دستور با گلایه از عدم تحقق بودجه هزار و ۲۱ میلیارد تومانی سال جاری شهرداری گفت: شهردار اراک شایسته بود قبل یا حین مصوب کردن بودجه مراتب اعتراض خود مبنی بر اینکه شرایط تحقق بودجه امکان پذیر نیست را اعلام می‌کردند.
عباس آجرلو افزود: اکنون پس از گذشت ۸ ماه از سال و علی‌رغم پیگیری‌های انجام شده کمتر از ۳۰ درصد بودجه مصوب محقق شده است.
نمایندگان مصوبه کلانشهر شدن اراک را با جدیت پیگیری کنند
وی تصریح کرد: با توجه به گذشت ۳ سال از کلانشهر شدن اراک هیچ‌گونه اقدام بایسته‌ای در جهت اعمال قوانین ناظر بر کلانشهر در خصوص شهر اراک صورت نگرفته است که این مهم نیازمند توجه ویژه نمایندگان مجلس و مسئولان ارشد استان است.
کلانشهر اراک با دارا بودن موقعیت های ویژه و شاخصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و صنایع مادر تخصصی و بزرگ به صورت اصولی توسعه نداشته است.
وی بیان کرد: پرداخت نکردن هزینه های اجتماعی از سوی صنایع و پیگیری نکردن مسئولان باعث شده که کلانشهر اراک نتواند همگام با رشدی که در حجم داشته در بخش برخورداری از امکانات زیرساختی رشد کند.
سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: نقش و جایگاه صنایع در اراک به شکلی است که به جای اینکه فرصت برای این شهر باشد تبدیل به تهدید شده است.
این عضو شورای شهر از نمایندگان مجلس و استاندار خواست، پیگیری‌های لازم را به منظور مصوبه کلانشهر شدن اراک و اجرای تمام قوانین ناظر بر کلانشهر شدن اراک و درصد سهم آلایندگی صنایع در این شهر را داشته باشند.
دستهایی که به تالاب میقان لطمه می زند
وی به تالاب میقان اراک نیز اشاره کرد و گفت: مشخص نیست چه دستی در کار است که با تمام تلاش های مختلف فعالیت کارخانه سولفات سدیم در این تالاب متوقف نمی شود در حالیکه فعالیت کارخانه سولفات سدیم علاوه بر افزایش آلودگی هوا لطمه های جبران ناپذیری به تالاب میقان به عنوان یک تالاب بین المللی وارد می کند.
آجرلو ادامه داد: از استاندار و نمایندگان انتظار می‌رود به وظیفه قانونی خود در احقاق حقوق حقه مردم به منظور کاهش آلودگی هوا اقدام کنند.
در این نشست گزارش عملکرد ۶ ماهه شهرداری بررسی و مصوب شد به منظور اطلاع عموم شهروندان منتشر شود، همچنین با واگذاری کاربری ملک حمام بهداشتی سنجان به منظور ساخت حسینیه شاهزاده علی‌اصغر با حفظ مالکیت شهرداری و انتقال علی مهبد، محمدحسین مرادی‌باستانی و هادی ابراهیمی به عنوان مأمور به شهرداری اراک موافقت شد.

ممکن است بپسندید...

۱ دیدگاه

  1. اراکی گفت:

    واقعا درانتخابات آینده کسی به این نمایندگان رای می دهد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.