پایتخت گل ایران در انتظار گردشگران

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، فرماندار شهرستان محلات در حاشیه برگزاری این جشنواره به خبرنگار مهر گفت: پایتخت گل ایران که یکی از دهکده‌های گل کشور را در خود جای داده است؛ یکی از مناطق ویژه گردشگری استان مرکزی است.

غلامعلی یار احمدی با بیان اینکه بخش خصوصی اعلام کرده بود این جشنواره را برگزار نمی کند افزود: بخش خصوصی معتقد است اگر قرار است از پتانسیل این نمایشگاه به منظور جذب توریست استفاده شود؛ سازمان میراث فرهنگی و گردشگری موظف به تأمین بودجه آن است که با حمایت از بخش خصوصی این جشنواره به مرحله برگزاری رسید.

وی در خصوص جاذبه‌های گردشگری این شهرستان، گفت: چشمه آب معدنی آبگرم محلات با خاصیت درمان بیماری‌ها،  روستای خورهه با موقعیت جغرافیایی ویژه و چشم‌اندازهای کم‌نظیرش، غار شاه بلبل، غار سوراخ گاو، بنای باستانی معبد و میل‌های منسوب به دوره سلوکی و امامزاده خورهه از جمله مناطق دیدنی شهرستان محلات است.

جشنواره ای به مدت ۱۵ روز

 

 

دبیرکانون هماهنگی دانش و صنعت گل و گیاهان زینتی کشور نیز گفت: این جشنواره به مدت ۱۵ روز برای بازدید علاقه مندان به دیدن گلهای داودی دایر است.

محمدرضا شفیعی ارایه دستاوردهای تحقیقاتی، پتانسیل کشور در تنوع و کیفیت تولید، معرفی منابع ژنیتکی، سیاست تجاری سازی فن آوری تولید، امکان سفارش سازمانها و تولید کنندگان از ارقام جدید گل های داودی را از اهداف برپایی این جشنواره در محلات عنوان کرد.

برگزاری جشنواره گل های داوودی محلات در ولنجک تهران

وی افزود: ۵۰ رقم از ۷۰۰رنگ گل های داودی این جشنواره، در موسسه تحقیقات و اصلاح گواهی بذر کشور ثبت و نامگذاری شده است.

شفیعی گفت: همزمان با برپایی این جشنواره در محلات به منظور دسترسی سایر هموطنان، سازمان تحقیقات آموزش و ترویج جهاد کشاورزی سایتی را به وسعت پنج هزار متر مربع در ولنجک تهران برای نمایش و عرضه گلهای داودی اصلاح شده این پژوهشکده از ۲۵ مهرماه تا ۱۰ آبان برای علاقه مندان به گل اختصاص داده است.

دوازدهمین جشنواره گل های داودی با ۷۰۰ رنگ متنوع  و ارایه ارقام جدید اصلاح شده در زمینی به وسعت سه هزار مترمربع در پژوهشکده ملی تحقیقات گل و گیاهان زینتی شهرستان محلات گشایش یافت.

 

خیرهای دیروز/ خبر امروز

پیش از این فرماندار محلات از برگزار نشدن این جشنواره خبر داده و گفته بود: شرکت تعاونی گل وگیاه محلات به عنوان متولی برگزاری این نمایشگاه به علت بروز پدیده خشکسالی و نداشتن توان مالی قادر به برگزاری آن نیست.

وی با بیان اینکه، از دست دادن بازارهای فروش، کاهش گردشگران و کم شدن میزان درآمد از محل تولید گل را از تبعات برگزار نشدن این نمایشگاه در محلات عنوان کرده بود.

ابراهیم علی پور، مدیرعامل اتحادیه گل و گیاهان محلات نیز با بیان اینکه، برپایی نمایشگاه دو میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد گفته بود: این رقم در توان ۳۰۰ عضو اتحادیه نیست.

اکنون با وجود اظهار نظرهای پیشین این حشنواره برگزار شد.

محلات پایتخت گل های زیبا

محلات از شهرستانهای استان مرکزی است که بدلیل شهرتش در پرورش گل و گیاهان زینتی به هلند ایران معروف است که اکنون دارای ۷۰۰ واحد گلخانه ای فعال دارد و بیش از ۴۰ درصد مردم آن گل پرورش می دهند.

این شهرستان از نظر تنوع تولید و تولید بذر مقام نخست کشور را به خود اختصاص داده است و به گفته رئیس جهادکشاورزی محلات، سالانه ۱۵۰ میلیون شاخه گلهای شاخه بریده ، ۲۷ میلیون اصله درخت و درختچه و ۵ میلیون گلدان گلهای آپارتمانی در شهرستان محلات تولید می شود.

صفری با بیا اینکه، شهرستان محلات حدود ۵۹۰ میلیون بوته گل های فصلی نشایی و در مجموع یک پنجم تولید کشور در محلات انجام می شود، گفت: گلهای شهرستان محلات به کشورهای مختلف از جمله ژاپن ، هلند ، آلمان و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.