برگزاری یادواره سراسری شهید احمد رضا عباسی در اراک

به گزارش مرکزی دیلی، سرتیپ دوم پاسدارمهدی صدیقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص برنامه های بسیج دانش آموزی در هفته دانش آموز سال جاری و روز ۱۳ آبان افزود: این یادواره با حضور مقامات کشوری و استانی، خانواده های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در مجتمع ستارگان اراک برگزار می شود.
وی ادامه داد: احمد رضا عباسی که به عنوان شهید شاخص استان مرکزی تعیین شده، در سال ۱۳۴۴ در شهرآستانه شازند از توابع این استان به دنیا آمد و در ۲۰ اسفندماه سال ۱۳۶۱ به همراه تیپ قمر بنی هاشم و گردان یازهرا به نزدیکی پاسگاه زید عراق واقع در ۳۰ کیلومتری شمال خرمشهر اعزام شد و در هفتم فروردین ماه سال ۱۳۶۲ به دلیل اصابت خمپاره به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی عنوان کرد: آیین تجدید میثاق دانش آموزان بسیجی با آرمان های امام راحل و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری در مرقد مطهر امام خمینی(ره)، دیدار دانش آموزان بسیجی با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و آیین صبحگاه ایثار و شهادت در مدارس از دیگر برنامه های بسیج دانش آموزی استان مرکزی است.
وی ادامه داد: همچنین افتتاحیه اردوهای راهیان نور در مدارس خاص، دیدار با خانواده های معظم شهدا، غبار روبی و عطرافشانی گلزار شهدا، یادواره شهیده طاهره سادات هاشمی، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع مرگ برآمریکا، نشست های تخصصی با موضوع استکبارشناسی و استکبار ستیزی و حضور گسترده دانش آموزان بسیجی در آیین روز ملی مبارزه با استکبار جهانی از دیگر برنامه های مهم بسیج دانش آموزی استان مرکزی در هفته دانش آموز و روز ۱۳ آبان ماه سال جاری است.
سردار صدیقی اظهار کرد: روزهای هفته دانش آموز سال جاری با عنوان های دانش آموز بسیجی- بصیرت و ولایت مداری، دانش آموز بسیجی- شجاعت و آرمان خواهی، دانش آموز بسیجی – ایثار و تعالی معنوی، دانش آموز بسیجی – انتظار وعدالت خواهی، دانش آموز بسیجی -خلاقیت و نوآوری، دانش آموز بسیجی – اخلاق و پایداری و دانش آموز بسیجی – مقاومت و استکبار ستیزی نامگذاری شده است.
وی بیان کرد: اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران بار دیگر در ۱۳ آبان امسال با حضور پرشور دانش آموزان، دانشجویان و سایر اقشار به اثبات می رسد.
سرتیپ دوم پاسدار صدیقی اضافه کرد: مردم ولایتمدار و با بصیرت استان مرکزی در روز ۱۳ آبان همگام با سایر هموطنان خود در سراسر ایران اسلامی با حضوری گسترده در راهپیمایی این روز، حماسه ای دیگر خلق می کنند.
روز ۱۳ آبان ماه در تاریخ انقلاب اسلامی ایران به سه دلیل تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸، شهادت جمعی از دانش آموزان توسط رژیم شاهنشاهی و تبعید حضرت امام (ره) در سال ۱۳۴۲ از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.