بررسی مشکلات استان مرکزی در مجمع استانداران

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار مهر، ۷ استاندار ادوار گذشته استان مرکزی از حسین اخوان ملایری اولین استاندار استان مرکزی گرفته تا محمد حسین مقیمی استاندار فعلی این استان در روز چهارشنبه بیستم آذرماه جاری در استانداری این استان گردهم آمدند تا ضمن بررسی توانمندیها و ظرفیت های استان مرکزی تجارب خود را به قولی یک کاسه کرده تا مدیر جدید این استان مسیر رشد و تعالی استان مرکزی را بهتر طی کند.

اگر چه به گفته حسین اخوان ملایری که مسن ترین استاندار حاضر در مجمع استانداران استان مرکزی، استاندار شدن در این شرایط با شرایطی که وی برای اولین بار سکان استانداری مرکزی را در دست گرفت خیلی متفاوت است.

محمد علی خواجه پیری سومین استاندار استان مرکزی از سن کم خود به هنگام قبول مسئولیت در استانداری مرکزی گفت و ضمن حلالیت طلبیدن از مردم این استان گفت: به لحاظ سن کم و عدم داشتن تجربه کافی اگر نتوانستم درست به مردم خدمت کنم عذرخواهی می کنم.

تجارب تلخ و شیرین در مدت مدیریت استان مرکزی

وی همچنین با اشاره به تجارب تلخ و شیرین خود در مدت مدیریت در استان مرکزی گفت: تجارب و خاطرات استانداران استان مرکزی باید در قالب کتابی ارزشمند جمع آوری و به آیندگان منتقل شود چرا که تجارب مدیریتی این مدیران در شرایط سخت جنگ تحمیلی با وجود همه کاستی ها خود نقشه راهی برای مدیران جوان است.

سید حمید طحایی هشتمین استاندار استان مرکزی نیز که در سالهای آخر جنگ تحمیلی در استان مرکزی سابقه مدیریت داشته با اشاره به خاطرات خود از آن دوران گفت: تقویت پدافند هوایی اراک این شهر را به پناهگاهی برای جنگ زدگان و جمعیت اراک تبدیل کرده بود.

وی با اشاره به همدلی و همسویی مدیران دستگاه های اجرایی استان در دوران سخت جنگ تحمیلی گفت: مدیران دستگاه های اجرایی نیز باید امروز با درک شرایط خاص حاکم بر کشور بستر رشدو تعالی استان را فراهم کنند.

طحایی گفت: همدلی مدیران راه برون رفت از مشکلات پیش روی استان است.

دهمین استاندار استان مرکزی نیز با اشاره به موقعیت صنعتی استان مرکزی بر ضرورت توجه به توسعه صنعت در استان تاکید کرد و گفت: امروز استان مرکزی نیازمند توسعه همه جانبه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است.

توسعه نامتوازن صنعت دراستان مرکزی و شروع ساخت صنایع بزرگ

موسوی ادامه داد: توسعه نامتوازن صنعت در استان مرکزی و شروع ساخت صنایع بزرگ در مرکز این استان طی سالهای گذشته موجب شد تا جمعیت روستاها با مهاجرت به شهر قبل از آن که زیرساخت های اجتماعی چون مسکن برای آنها تامین شود پدیده حاشیه نشینی در اراک را خلق کنند.

وی تاکید کرد: توسعه همه جانیه استان مرکزی نیازمند یک تحول فرهنگی در تمام بخشها می باشد.

علی دانش منفرد دوازدهمین استاندار استان مرکزی نیز در این نشست با اشاره به وجود نیروهای توانمند در استان مرکزی به استاندار جدید این استان توصیه کرد با توجه به بخشنامه جدید وزارت کشور استفاده از نیروهای بومی لایق را در استان در دستور کار خود قرار دهد.

وی با بیان این که دوران شعار و  سخنرانی دیگر گذشته است گفت: امروز وقت آن است با کنار گذاشتن حرفهای شعاری با جدیت وارد صحنه شده و کشور را از حالت رکود خارج سازیم.

چهاردهمین استاندار مرکزی نیز که امروز در بخش خصوصی مشغول به کار است عمده مشکل فراروی مردم با دستگاه های اجرایی را عدم برخورد درست کارکنان با مردم عنوان کرد.

علی جابریان با اشاره به اجرای طرح تکریم ارباب رجوع در دولت خاتمی و نقش این طرح در رضایتمندی مردم از دستگاه های اجرایی افزود: متاسفانه خیلی از مردم با هزا رامید به دستگاه های اجرایی مراجعه می کنند این در حالیست که در اکثر مواقع نه تنها مشکلاتشان حل نمی شود که مورد بی احترامی و هتک حرمت نیز قرار می گیرند.

وی از استاندار جدید استان مرکزی با توجه به بحث تکریم ارباب رجوع و ترویج این مهم در دستگاه های اجرایی بستر رضایتمندی مردم از دستگاه های اجرایی را فراهم کند.

عبدالمحمد زاهدی پانزدهمین استاندار استان مرکزی و استاندار فعلی استان کردستان نیز در این نشست با ابراز خوشحالی خود از انتخاب مقیمی به عنوان استاندار مرکزی گفت: با حضور مقیمی در استان مرکزی بستر رشد و تعالی این استان فراهم شده است

وی در ادامه از مجمع استانداران به عنوان نماد اعتدال کشور یاد کرد و گفت: مجمعی که توانسته بعد از انقلاب ۲۰۰ عضو را با گرایشهای سیاسی مختلف دور هم جمع کند نماد اعتتدال نظام است.

استاندار فعلی کردستان با اشاره به شرایط خاص پیش روی کشور گفت: با توجه به کمبود اعتبارات عمرانی جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی بایددر دستور کار مسئولین قرار بگیرد.

زاهدی در ادامه با دفاع از عملکرد ۱۰۰ روزه دولت و گزارش آن توسط رئیس جمهور گفت: برخی خرده گیری ها به گزارش ۱۰۰ روزه دولت مبنی بر انتقاد رئیس جمهور از عملکرد دولت پیشین درست نیست.

وی ادامه داد: رئیس جمهور در ابتدای کار دولت قول ارائه گزارش ۱۰۰ روزه را با تشریح شرایطی که دولت را تحویل گرفته به مردم داد لذا این توضیح رئیس جمهور در خصوص وضعیت دولتی که تحویل گرفته جای خرده گرفتن ندارد.

سخنران آخر مجمع استانداران ادوار گذشته استان مرکزی سرپرست استانداری قبل از انتخاب شانزدهمین استاندار مرکزی بود که سخنان خود را با گلایه از شعار های ساده زیستی دولت نهم آغاز کرد و گفت: دولتی که با شعار ساده زیستی می خواست مدینه فاضله را در کشور راه بیندازد و برای این کار ابتدا مدیرانش با پیکان تردد می کردند دیری نپایید که سرریز خودروهای مدل بالا از تهران برای استان تعجب همگان را برانگیخت!

روحانی طباطبایی با انتقاد از خرده گیری برخی به گزارش ۱۰۰ روزه دولت افزود: چرا در مدت هشت سال اخیر همه زبانها بسته بود و کسی به اقدامات و عملکرد نامطلوب دولت در زمینه حذف سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بی خاصیت شدن سازمانهای نظارتی صدای کسی در نیامد؟

وی تاکید کرد: دولت باید گزارش وضع موجود کشور را به مردم می داد تا مردم با توجه به آنچه دولت تحویل گرفته در این مدت از وی انتظار عملکرد داشته باشند.

مجمع استانداران استان مرکزی با پایان سفر یک روزه استانداران ادوار گذشته استان در ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه روز چهارشنبه به پایان رسید به امید آنکه این تجارب به نوشته ای روی کاغذ خلاصه نشود و از آنها در مسیر حل مشکلات پیش روی استان مرکزی استفاده شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.